Ga in Nederland maar eens naar de kapper. Je betaald bij ons voor wassen knippen en föhnen 27 euro. Vorige week moest ik toch weer een keer hier in dorp. In Alphen a/d Rijn betaal je bij een Turkse kapper 16 euro.
Ik was al heel lang niet meer in Nederland geweest, maar ging naar de kapsalon van vrienden in Side, vlak bij het Hera hotel. Daar betaalde ik 6 euro. En ik heb daar zelfs m’n wenkbrauwen en “snor” ook laten doen. Dat is zo super. Het doet wel even pijn, maar het resultaat is mooi. Ik weet niet zeker of ik gematst ben, omdat ik door hen gezien wordt als familie.
In februari hoop ik daar dan weer te gaan.
Hier in Nederland kunnen ze zich er niets bij voorstellen. Maar ja dat is met zoveel dingen zo.
Dat word ook steeds duurder zeg Hans, mss toch een reden om te stoppen(hihi ben nu 4 maanden gestopt, viel mee!!)
Weet nog dat het 1 gulden was voor Monte Carlo!!!(Help ik word prehistorisch!!)
Annemiek
Zo gaande weg zie toch meer prijzen omhoog gaan.
Ook van de vliegreizen naar Turkije.
En wat ze er al niet bij verzinnen.
Brandstoftoeslag en een vertrekpremie, omdat het in vakanties valt.:mad:
Heb ik even pech, Ik moet altijd in vakanties. Ja dat is dan een klein nadeeltje als je in het onderwijs werkt. Verder zou ik toch geen ander werk willen doen.
Wat ik persoonlijk, als Belg, erg vind is dat sinds de invoering van de Euro de prijs van een pintje gestegen is met 35% en van een zakje friet met 25%. Zo tasten ze een mens aan in zijn identiteit. En in Turkijë frieten eten en bier drinken is ook al geen goedkoop alternatief meer, tenzij je je natuurlijk laat vergezellen van een Turks pratende hollander…?
Die 35% ligt aan het IMF. Deze houd de prijs van de lira kunstmatig hoog ivm de toetreding tot de EU. En dat voelen we dus nu in de knip. Is voor ons lastig, maar voor de turken catastrofaal!!!
Zij krijgen niets extra’s maar moeten wel die 35% ophoesten!!! Kijk voor ons is het vervelend want alles kost meer, maar wij vinden het nog steeds relatief goedkoop!!
Maar goed, het is idd goedkoper als je of turks praat, of een turkse vriend hebt