oké, in dit topic zou ik graag willen dat mensen hun fantasie laten gaan; met andere woorden, wat zou je doen, rekening houdend met de volgende ‘beperkingen’.
-je bent in de bloei van je leven, 25 jaar
-hebt 25k euro ter beschikking
-reserveert hiervoor 2 jaar
Wat zou je doen, waar ga je heen, is er een plan/geen plan; dus laat je fantasie gaan…
Ik weet ongeveer al wat ik ga doen, maar ik ben benieuwd of mijn plannen zich zullen aanpassen na de reacties op dit topic. Maakt niet uit wat je zegt, one-liners of hele verhalen. Ben gewoon heel benieuwd waar men mee komt. Dank alvast. Groeten !
Heerlijk! Wij zaten een tijdje terug in dezelfde brainstormfase en zijn uiteindelijk tot een lange bucketlist gekomen. Daarna moesten we wel gaan schrappen (in verband met budget, route, etc). Een greep uit dingen die er nu opstaan: Transmongolië Express (hier starten we in september onze wereldreis mee), Annapurna trail in Nepal, Zoutvlaktes in Bolivia, Antarctica, duiken, surfen, nieuwe gerechten ontdekken. Vooral ook: rustig reizen, de tijd nemen om plekken te ontdekken, mooie mensen ontmoeten, vrijwiligerswerk doen, etc.
klinkt heerlijk!!
Bedankt voor je reactie Backpackgek. Ik heb je site bekeken, de bucketlist die je hebt samengesteld komt voor een heel groot deel overeen met de lijst die ik in mijn hoofd heb. voor mij alleen geen Afrika, dat gaat te prijzig worden met tickets etc. Maar voor de rest kan ik me goed vinden in je lijst.
Maar verder wil ik me niet te veel op een lijst focussen, ik wil zo flexibel mogelijk zijn en met de flow meegaan. Mijn instelling is meer van dat ik wel zie wat er allemaal gebeurd en niet te veel wil vastleggen. Ik heb dan ook het voordeel dat ik alleen ga reizen. Hoeveel hebben jullie ongeveer uitgetrokken voor jullie waanzinnige jaar?
Ik hoop dat er nog meer reacties gaan komen op mijn post, maar jij iig bedankt!
Ik ben het helemaal met je eens. Een van de dingen die juist zo mooi is aan zo’n lange reis is de vrijheid. Ik ben er dus ook helemaal voorstander van om niet te veel te plannen, go with the flow, en openstaan voor verrassingen die je van te voren helemaal niet op een lijst hebt geschreven. Heerlijk! ![]()
Klinkt geweldig allemaal! Hieronder een klein overzichtje welke route ik heb uitgestippeld (heb een rtw ticket dus mijn vluchten liggen vast). Voor de rest ben ik volledig voorstander van de “go with the flow” mentaliteit. Ik reis ook alleen dus je kan doen wat je wil wanneer je wil! Ik heb voor mijn reis 12 maanden voorzien. Wens je alvast heel veel plezier! Indien je vragen/tips hebt, altijd welkom!
Arrival : Bangkok (rontrekken thailand-vietnam)
Arrival: Jakarta tot in denpassar overland
Arrival: Sydney richting Cairns
Arrival: Auckland volledig N-zeeland rond
Arrival: Nadji (enkele weekjes relaxen op fiji)
Arrival: santiago de chili (kennissen van me wonen daar, die gaan me zeker wegwijs kunnen maken!)
Arrival: Los angeles overland tot vancouver
Arrival: Vancouver (hiking en enjoy the nature)
Arrival: Toronto (goedkoper om tot hier te vliegen en niet rechtsreeks NY)
Arrival: New York (seeing the Big city before heading home)
Arrival: home ![]()
Mij lijkt het leuk om eens een rondje om de hele wereld te maken met een paar thema’s: Portugese taal, capoeira, percussie. Portugees spreek ik al een beetje en zou ik dan willen oefenen, en de rest vanaf 0 willen leren. Ik denk dat ik zou starten in Brazilië, waar ik wel al eerder ben geweest maar wat me een goeie start lijkt om percussielessen en capoeiralessen te nemen.
Verder Portugal natuurlijk, maar ook Angola, Mozambique, Cabo Verde en nog zo wat landen waar Portugees de voertaal is. Ik zou er denk ik niet twee jaar maar één jaar voor uittrekken, anders raak ik te ontheemd en mis ik mijn vrienden teveel.
Een andere lange reis die me erg mooi lijkt is helemaal van Alaska via Canada en de VS door Midden- en Zuid-Amerika naar het onderste puntje van Argentinië / Chili.
Zelf wil ik tijdens een lange reis wel altijd wat met mijn hersens doen, anders word ik een beetje brain dead.
Dus een cursus, of werken. Dat zou ik ook zeker aan anderen aanraden. Want alleen maar maandenlang ‘leuke dingen doen’ is op een gegeven moment niet meer zo leuk en dan geniet je er veel minder van.
Goeie reis!
Cécile
Ik droom van een reis beginnend in Anchorage (Alaska) tot in Ushuaïa (800 km van Antarctica) in een “leisure tempo”; de vervoermiddel speelt geen rol want ik ben niet gehaast ! Hoe lang ? Ik weet het niet en ik wil het ook niet weten…voor de rest, ik ga zien ter plaatse.
Ja, dit is mijn slogan in de meeste gevallen: “mijn plan is geen plan” en het gaat perfect !