Een dag Bangkok: Je mag alles in Bangkok bezoeken, maar je hebt slechts een dag ter beschikking…
Wat ga je doen , en waarom ? En wat ga je vooral NIET doen ?
Stem hierboven in de peiling,hieronder kan je het één en ander kwijt over de peilingsvraag.
Als ik maar 1 dag in BKK ben dan zou ik een bus of skytrain ticket kopen en bij halte x uitstappen en deze buurt gaan verkennen.
Op deze manier kom je vaak de leukste winkels, marktjes of tempels tegen. Na al dat geloop zijn je voeten vermoeid, dus tijd voor een massage.
De dag sluit je af met een lekkere Singha.
Wat ik nu vooral niet meer zou doen is een rooftop dinner. Dat is iets voor een eerste keer in BKK
Wanneer ik maar 1 dag in Bangkok verblijf, ben ik daar beslist met een bepaalde reden heen gereisd. Normaliter reis ik niet voor slechts een dag naar Bangkok. Als ik toch naar Bangkok reis, doe ik dit bij voorkeur omdat ik er iets moet regelen, kopen, familiebezoek of iets dergelijks. Normaal gesproken reis ik naar Bangkok wanneer er meer dan 1 nuttige en/of praktische aanleiding voor is.
Ik woon op ongeveer negenhonderd kilometer afstand van Bangkok, dus dat nodigt niet echt uit om er voor slechts een dagje heen te reizen.
Slechts in geval wanneer er sprake zou zijn van het feit, dat ik noodzakelijkerwijs naar Bangkok moet omdat alleen daar iets geregeld kan worden, iets dat geen uitstel duldt, slechts in zo’n situatie kan ik mij voorstellen er voor slechts 1 dag heen te reizen. Mijn aangekruiste antwoord op de vraag is dus: anders.
Ik kan me zeer vinden in het antwoord van Zaan, echter, ik heb al zoveel leuke winkeltjes en markten dat ik gemakkelijk een dag kan vullen.
En ik moet zeggen, de ananas van RosArbil sla ik ook niet over, nergens zijn ze zo lekker als daar.
Maar trangerkuda, wat ga je vooral NIET doen ? We zetten je het mes op de keel, (figuurlijk dan) je MOET kiezen…
Het is trouwens echt niet zo dat ik er voor een dag naartoe reis!
Het is een peilingsvraag bedoeld om uit de mensen te krijgen wat ze kiezen en hoe hun keuzes tot stand komen.
Het kan je zomaar nieuwe inzichten opleveren voor je volgende bezoek aan de stad.
Hans2007, okay, ‘uitnodiging’ aangenomen, wat ga ik vooral NIET doen. En dan een keuze uit de bij de peilingvraag behorende lijst met opties. Wat ik vooral NIET ga doen wanneer ik een dag in Bangkok ben, is een - laat staan meerdere - tempel bezoeken.
Niet omdat ik daar een hekel aan heb, maar omdat ik er in de loop der jaren al zoveel bezocht heb, dat ik mijn vrije, uitgaanstijd liever op een andere wijze besteed.
Dit betekent ook niet, dat ik nu of later niet meer van plan ben tempels te bezoeken. Zeker niet. Maar dat zal toch grotendeels beperkt zijn tot bezoeken die een min of meer praktisch doel hebben.
Voorbeeld: komende 18 februari staat hier ter plaatse een jaarlijks bezoek aan een van de tempels alhier gepland. Dit ter gelegenheid van de herdenking van de ouders van mijn vrouw. Deze herdenking doen wij jaarlijks omstreeks deze tijd en vaak in een tempel waar we - in ieder geval ik - nog niet eerder een bezoek aan gebracht hebben.
Zelfs in een niet al te grote provincieplaats zoals die waar wij wonen, is het aantal nog niet eerder bezochte tempels groot genoeg om nog jaren en jaren vooruit te kunnen.
En nu ik toch bezig ben dan ook maar even een aantal van de in de peilingvraag genoemde opties vermelden, die ik het vaakst doe wanneer ik - maar dan voor meerdere dagen dus - weer eens in Bangkok ben.
Wat de genoemde opties betreft, kan dan (in willekeurie volgorde) in ieder geval het bezoeken van een plaatselijke markt - in mijn geval meestal de weekendmarkt - aangevinkt worden; en verder vink ik dan activiteiten als winkelen; het aangenaam en uitgebreid ergens - al dan niet in een rooftoprestaurant - dineren; een boottocht (eveneens met diner) op de Chao Phraya; ergens in de open lucht een biertje of andere alcoholische versnapering nuttigen, ondertussen passerende mensen bekijkend.
Niet genoemd als een optie die bij het beantwoorden van de peilingvraag aangevinkt kan worden, maar iets waar in Bangkok toch best regelmatig gelegenheid voor is, is het bezoeken van een show in een van de theaters of iets dergelijks.
Bangkok is simpelweg een stad, waar iedereen wel het nodige naar haar of zijn gading kan vinden, ben ik van mening. Als iemand zegt dat er in Bangkok niets te zien of beleven valt, dan is die persoon er nog nooit geweest; liegt dat het gedrukt staat; of zit - vooral geestelijk - niet goed in elkaar.
Ik hoop, dat dit antwoord voldoende tegemoet komt aan de door Hans2007 gedane uitnodiging?
De weekendmarkt is voor mij ook een must-do ! De enige activiteit die jij noemt die ik nog nooit gedaan heb is de dinner-cruise.
En ook ik vind het prachtig om “mensen te kijken”… Nabij Sukhumvit Soi4 zie je vaak de mannen aankomen met hun Thaise vriendinnen.
Maar ook verrassend: Het gebied van Sukhumvit soi 3 staat bekend als “Little Arabia” , waar dus veel arabieren wonen.
In de kelder van Phloenchit Center zit bijvoorbeeld al jaren een uitstekend Libanees restaurant, waar het altijd druk is.
Ik weet niet of ze bier hebben, Trangerkuda…
Hans2007, het is alweer geruime tijd geleden sinds ik voor het laatst ‘Libanees’ gegeten heb. Dus tijdens mijn eerstvolgende meerdaagse bezoek aan Bangkok (de laatste week van maart aanstaande) is er wellicht gelegenheid om eens in het Ploenchit Center te kijken en een en ander ‘proefondervindelijk’ te testen.
Enne…, het niet hebben van bier (of wijn, of andere alcoholische vloeistoffen) is niet absoluut voorwaardelijk wat mij aangaat, het levert echter wel de nodige minpunten op.
Pharmacy “maffia” bestaat ook in Nederland, in BKK kost een potje tijgerbalsem blauw van het bekende merk 1 euro, in Nederland 4,95.
Dus … sla je slag, wanneer je wel eens wat nodig hebt.
Ik zou naar een locale markt gaan en veel vers voedsel inslaan.
Naar mijn vrouw en zoon en de rest van mijn schoonfamilie en een culinaire dag van maken met uiteraard een koude chang erbij
Voor 1 dag in BKK is makkelijk. Zou ook een fietsroute doen bij dave en André. Colors of BKK is een geweldige dag. Daarna wijde broeken kopen op de Khao san road. Terrasje pakken, eten op de markt en tickets kopen voor de rest van de reis. Hup dag goed gevuld:dag:
Nou het gebeurd wel eens als ik in Bangkok vertoef (alleen),dat ik een bar opzoek om eens lekker uit de bol te gaan.(drinken)
Natuurlijk hang het er vanaf ofdat ik nog op mijn benen kan staan nadien…als afsluiter van de dag neem ik een dame mee naar het hotel voor een one night stand.