17 september landen wij in de ochtend in Bangkok voor een vakantie van bijna 4 weken. Nadat ik vorig jaar meteen uit Bangkok ben vertrokken, omdat ik het een drukke stinkende stad vond, wil ik dit jaar wel zien wat de stad te bieden heeft.
Vraag: hoeveel dagen kan je leuke dingen doen in Bangkok. Wij willen twee of drie nachten verblijven in het Prince Palace hotel om, daarna verder naar het oosten of westen te backpacken.
Ik zou inderdaad zo’n 3 a 4 dagen er voor uittrekken dat is meer dan genoeg. Ik zou alleen het aan het einde ook plakken zodat je nog wat souveniers kan kopen MBK is erg leuk en als je uit de stank wil voor een paar uur raad ik je aan naar de Bioscoop te gaan die in Peragon is erg leuk en daar hebben ze soort stoel die je helemaal naar achter kan doen met een dekentje erg leuk.
:chin: Hoi moira,als ik naar de bioscoop ga ik gewoonlijk naar "major complex"tegenover pink klao mall.nu in bangkok ben ik wel een beetje bekend,maaar van peragon heb ik nog nooit van gehoord?Waar is dat complex Moira,tenslotte kan ik alles niet weten over cinema complexen?Ik ben van plan om met mijn vriendin er is na toe te trekken,bij slecht weer!met beleefde groeten:Georgessiam.
Moira bedoelt natuurlijk de bioscoop in Siam Paragon.
Idd. verstandig om BKK aan het eind te doen, normaal gesproken benut ik Bangkok om dingen te kopen. Als ik in NL ergens een hekel aan heb… daar vul ik in BKK 2 dagen mee, maar de afgelopen keer heb ik ook door BKK gefietst. (www.covankessel.com).
Dus de afgelopen keer ben ik drie dagen geweest, plus aan het begin nog een dag, omdat ik anders de weekendmarkt (Chatuchakmarket) zou moeten missen.
Aan het eind van mijn reis ben ik daar nog een keer geweest, want er zaten plots een paar “gelen” op het vliegveld, dus ben ik samen met een Engels meisje nog eens gegaan.
Met 5 mensen uit de hele wereld die in BKK vast zaten wegens de bezetting zijn we ook naar de bioscoop in Siam Paragon shopping center geweest, en hebben even gekeken naar de aanbiedingen van de Porsche-dealer.
Verder kan ik je aanbevelen om eens een “khlongtour” te maken, aangezien BKK veel kanalen heeft, waar ook weer mensen aan wonen, het geeft een leuk inkijkje in die wereld.
Bangkok het is zeker de moeite waard ik zal een tocht maken over de rivier(en) (klongs) dan zie je Bangkok weer van een heel andere kant en je kan aan leggen bij een van de vele tempels (wat)en verder winkelen zal ik doen in Bangkok op je laaste dagen van je vakantie
En vooral laat je smaak papillen tot zijn recht komen bij een van de vele eettentjes
Sanook (plezier) voor al in Thailand