Je zou na bkk kunnen vliegen naar phuket of suratthani en vandaar naar Kao sok national park kunnen gaan voor 3 dgn en dan kiezen voor de eilanden bij phuket of koh samui
Wij zijn 4 vrienden van rond de 30 jaar…??
Bangkok willen we iets van kultuur opsnuiven …? of we willen gaan shoppen …
Goedkoop verblijf is dat 10 - 20 - 30 euro??
In juli kan je gerust ter plaatse boeken.
Met 2 weken zit je beperkt in tijd, maar Ayuthaya moet je zeker doen. Je kan deze oude koningsstad bezoeken als een dagtrip vanuit Bangkok. Je kan er overal fietsen huren, wat een handige en goedkope manier is om de buurt te verkennen. Eventueel reis je nog een stukje verder naar Lopburi. Deze stad is op zich niet zo interessant, 't zijn de apen in de stad en op de tempels die wel leuke beelden opleveren.
Op weg naar Kanchanaburi passeer je Nakhon Pathom met de hoogste chedi ter wereld. Op een uurtje heb je het wel gezien.
En in Kanchanaburi is het vooral het Erawan NP dat alle aandacht verdient,alsook de bridge over de kwai,het oorlogskerkhof als diverse museums die daar aanwezig zijn.
zou wel voor een strandvakantie dichtbij Bangkok kiezen,namelijk Hua Hin,dit stadje heeft alles:lekkere restaurants,tempels,strand ,alsook een entertainment uitgangs buurt.
Voor Bangkok kan je de chatuchak weekend market bezichtigen,grand palace,Wat Arun,Wat Po,Chinatown,een fietstocht door Bangkok. Op een steenworp afstand van Bangkok vindt u onder meer: de Ancient City in Samut Prakan. Een gigantisch openluchtmuseum met replica’s van religieuze complexen en monumenten uit heel Thailand.
Ook in Samut Prakan ligt de Crocodile Farm met tienduizenden zoet- en zoutwaterkrokodillen. De drijvende markt van Ratchaburi Damnoen Saduak ligt met 80 kilometer iets verder weg. U moet hier vroeg bij zijn.
Hallo Johan
Ik ben een onafhankelijke excursiegids aan het schrijven, ook onafhankelijk van mijn eigen site http://www.thaisereizen.nl, met die gids kan je de te maken excursies makkelijk uitzoeken en waar mogelijk heb ik prijzen en waar te boeken vermeld. Ik ben er nog niet helemaal mee klaar maar als je de gids wil hebben mail me dan op john@thaisereizen.nl zodra ik er dan mee klaar ben krijg je hem als PDF
John
Persoonlijk vind ik het jammer dat bij de introductie van Koh Phangan zo de nadruk legt op de full moon party en het drugs gebruik, weet ook wel dat het eiland op de kaart staat door de full moon party. Maar er is zoveel meer en de laatste paar jaar vindt er langzaam een verschuiving plaats.
tip je hebt een paar keer op je site koh pagnan staan ipv koh Phangan
Bangkok: MBK shopping mall vind je alles, Chatuchak moet ook geweldig zijn om te winkelen, maar was toen ik daar was gesloten wegens overstromingen. Voor cultuur kan je Grand Palace en een van de tempels doen. We hebben daar ook cocktails gedronken in een skybar met uitzicht over Bangkok. Ritje in een tuktuk is ook es fijn.
Kust: Als je wilt snorkelen en fuiven dan kan je kiezen uit 4 eilanden. Koh Phi Phi, Koh Chang, Koh Tao of Koh Phangan. Die laatste is het eiland van de full moon parties. Koh Tao en Kho Phi Phi zijn klein, heel mooi en goed om te fuiven en snorkelen. Koh Chang ligt het dichtste bij Bangkok.
Wij betaalden minimum 4 a 5 euro voor een tweepersoonskamer met gedeelde badkamer en hebben alles daar geboekt. Voor tweepersoonskamer met privebadkamer zaten we meestal rond de 8 a 10 euro Maar het kan altijd goedkoper! Ik spreek wel van laagseizoen, dus de prijzen zijn dan ook een stuk lager. Soms kan je onderhandelen, soms niet.