Hoeveel dagen uittrekken voor Bangkok?

Wij gaan in april voor 3,5 week naar Thailand. We willen vooral veel snorkelen, relaxen, jungletochten maken, duiken en daarnaast zo weinig mogelijk stad zien. Toch willen we ook wat van de Thaise cultuur oppikken, dus mijn vraag: hoeveel dagen Bangkok is aan te raden? In hoeveel dagen kun je de toeristische hoogtepunten zien en ook nog wat tijd overhouden om souvenirs in te slaan?

Groet,
Jessica

als je niet zo stad mens bent heb je aan 2 dagen wel genoeg.maar ik denk dat je bkk niet als een gewone stad kan zien er zijn zo veel verborgen schatten.lees eens de site bangkok voorbeginners .nl daar staan wel leuke tips.

Hoi Jessica,

Ik raad je aan om minimaal 3 dagen in Bangkok te blijven, zodat je voldoende tijd hebt om het e.e.a. te zien en ook nog tijd overhoudt om te shoppen.

Op een v/d dagen kan je bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de bekendste tempels en heiligdommen zoals de Wat Phra Kaew & Grand Palace, Wat Po en Wat Arun.
Later zou je dan nog een bezoekje kunnen brengen aan Chinatown (en evt. de Wat Traimit).

Dan heb je hierna nog 2 dagen over om andere dingen te bekijken of te doen (Jim Thompson’s House, tochtje met de longtailboot door de klongs, fietsen door Bangkok, Wat Saket) en te shoppen.
Shoppingsmogelijkheden genoeg in Bangkok, zoals MBK (aanrader !!), Chatuchak (weekendmarkt), Pratunam (goedkope kleding), Siam Paragon (mooi, maar erg dure winkels), Patpong (nightmarket; best aardig maar niet geweldig), Emporium en meer.

Succes met de voorbereidingen !

3 dagen.

Sjaak
www.wereldrondreis.eu

Wij zijn er 3 dagen gebleven en dat was voor ons (geen stadsliefhebbers) lang genoeg! We hebben Wat Pho gezien, MBK, Dusit Zoo, Siam Ocean World (met allemaal vissen, haaien etc), Panthip Plaza, een van de parken, avondmarktjes,…

Veel plezier!

Als je zo weinig mogelijk stad wilt zien, zou ik het bezoek zo kort mogelijk maken.

Bangkok vind ik een hele leuke stad waar veel te zien is, maar als je dat niet wilt:
1 dag Grand Palace, de wat’s, China Town en tochtje over de khlongs;
1 dag fietstocht en wat shoppen;
weg.

Bedankt voor alle reacties!
We vliegen op een woensdagavond laat terug naar Nederland, dus als we dan uiterlijk die maandagavond daarvoor in Bangkok zijn, hebben we geloof ik tijd genoeg om wat van de hoogtepunten mee te pikken!

Zijn er tussen die maandagavond en woensdagavond in ook marktjes die we kunnen bezoeken?

Groet,
Jessica

Ik vind me volleedig in Dave’s antwoord.
Wat ik zelf altijd doe is, boek 1 dag Bankok in het begin om bij te komen van de vlucht en boek 2-3 dagen aan het eind van de vakantie om te shoppen (hoef je niet zo te sjouwen met je aangekochte hebbedingetjes).

We vliegen direct als we in Bangkok aankomen door naar Krabi, om daar vervolgens bij te komen van onze vlucht. Dus we zullen alleen de laatste 2 a 3 dagen in Bangkok zijn. Het probleem is dat als we 3 volle dagen in Bangkok willen zijn, we op een zondag vanuit Surat Tani naar Bangkok moeten reizen. Weet iemand of dit makkelijk gaat? We willen het liefste met de bus en dan overdag.

Groet,
Jessica

ja dat is niet zo moeilijk alleen de tijden weet ik niet meer.
je kan met bus of trein is allebei rond de 12 uur reizen.

Helemaal goed; hier kan je de de prijzen en de timetable ophalen:
http://www.railway.co.th/english/index.asp

Suc6