Ayutthay? 1 dag of overnachten?

Wij willen graag naar Ayutthaya. Nu hebben we begrepen dat t goed te doen is vanuit Bangkok in 1 dag.
Echter vraag ik me af of het beter/ leuker is om daar een nacht te blijven?
Bangkok willen we ook zien maar begrijp dat veel mensen als ze er de eerste keer komen het te druk/ vies vinden en dan is t misschien fijner om in t rustigere Ayutthaya te zitten.
Of is 1 dag daar genoeg?

( voor we terug naar NL vliegen zullen we ook nog een paar dagen in bangkok verblijven)

Je kunt Ayuthaya in 1 dag doen ja maar er is meer te zien dan slechts 1 dag. Afhankelijk van hoe geintresseerd je bent in tempels is het zeker de moeite waard om een overnachting in te boeken en 2 dagen de stad te bekijken.

Het beste wat je kunt doen is overnachten, je ziet dan in ieder geval 's avonds mooi verlichte tempels, en de nachtmarkt is ook te leuk om over te slaan.
Vervolgens beslis je dan of je er nog een dagje tempels tegenaan gooit (Bekijk het eens van een andere kant, bijv. vanaf het water) of dat je met de trein of bus doorreist.

Hans.

ik ben het helemaal met hans2007 eens… overnachten!

genoeg te zien en beleven. Interessante tempels, leuk gezellig stadje… ook leuk om met de fiets te verkennen. Genoeg leuke overnachtings mogelijkheden en eettentjes te vinden! Ga ook zeker eens op de ‘nachtmarkt’ eten(ipv een toeristen/guesthouse restaurant)… je kunt er zelfs midden in de nacht nog terecht, handig… vers en erg lekker!