ik was van plan om van bangkok naar chiang mai te trekken maar met enkele tussenstops, zoals ayuthaya en dan van daar uit even naar lopburi en dan terug verder van ayuthaya naar sukhotai en zo door naar chiang mai.
Maar ik vraag me nu af of het de moeite is om ayuthaya erbij te nemen en lopburi op een andere manier even bezoeken…?
Natuurlijk is Ayutthaya de moeite waard om bezocht worden!!
Zelf ben ik deze tempels gaan bezoeken als dagtrip,en heb heel veel waar voor mijn geld gekregen(moest 650bath betalen trip+gids+middageten inbegrepen!!)
een filmpje:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“4sUqB1LsXbc” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
dan stop ik daar zeekr op weg naar chiang mai en blijf ik daar wel eens overnachten om volgende dag effe naar lopburi te gaan en de nachttrein op od bus naar sukhotai
:chin:ja zeker een bezoek waard maar neem er wel de tijd voor .
ps er zijn daar zeker ook lekkere eet gelegenheden weer een klein beetje anders als Bangkok
“neem er je tijd voor” wil dit zeggen ik daar langer als twee dagen zou moeten blijven, mijn plan was s’ochtends toekomen, dagej daar blijven, volgnede dag op en af naar lopburi en weer ayuthaya zelf en dan s’vonds of volgende ochtend door naar sukhotai…
en wat bedoel je precies met lekkere eetgelegenheden(iets anders dan bangkok)? is het eten in thailand niet overal lekker?
Nee, ik zou er zeker niet langer dan 2 dagen blijven. Zoals je nu wilt doen, 1 dag Ayutthaya, daar slapen, volgende dag naar Lopburi, en dan 21:00 uur de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai, is prima.
Mwah, ik kan me makkelijk 2 dagen of langer vermaken in Ayutthaya zelf. Huur een fietsjes, en ga ook naar de meer afgelegen tempels. Huur een bootje en vaar over het kanaal. Bekijk het plaatsje ook eens van de andere kant.
Elke tempel is anders en op zijn manier bijzonder. Soms is er een ceremonie gaande en mag je zelfs toekijken!
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe geinteresseerd je bent in tempels. Zelf ben ik altijd redelijk snel ‘tempelmoe’ en heb na 1 volle dag in Ayutthaya wel genoeg tempels gezien. Anderen daarentegen hebben aan 1 volle dag in Ayutthaya niet genoeg.
Is er eigenlijk nog iets te merken van de voorbije overstromingen bij de Ayuthaya-tempelsite?
ik denk dat het wel een must-see is (net zoals veel te veel andere plaatsen in thailand