Tips/advies reisroute

Hallo,

Na lang surfen op dit forum hebben we onze reisroute gemaakt. Tips, ideeën, opmerkingen, advies is van harte welkom.

Dag 1 t/m 6 Chiang Mai
Dag 6 t/m 9 Sukothai
Dag 9-11 Ayatthaya
Dag 11-14 Khao Yai
Dag 14 t/m 17 Bangkok
Dag 17 t/m 19 Kanchanaburi
Dag 19 t/m 23 Hua Hin

Groeten Miriam

Miriam, als de in het reisschema genoemde bezoeken aan Sukhotai en Ayuthaya alleen bedoeld zijn om de ruïnes van de voormalige Thaise hoofdsteden aldaar te bezoeken, denk ik, dat per bestemming een verblijf van 1 tot maximaal 2 dagen meer dan voldoende is.

De dagen die je daarmee zou winnen, kun je dan elders invullen.

Een fijne vakantie toegewenst overigens.

Mee eens, ik zou zelf zeggen, 1-2 dagen in totaal voor beide is voldoende. Breid dan de trip uit mat Chaing Rai, of ga naar Mae Hing Song of so, of breng wat langer door in Kanchanaburi.

Thanks, het is voor ons lastig in te schatten hoe lang je voor elke plaats nodig hebt. We reizen wel met twee kleine kinderen, dus dachten het tempo wat lager te leggen ook omdat de reistijd tussen de steden lang is.

Steven jij geeft zelfs aan 1-2 dagen voor beide steden samen, hoe reis je dan tussen deze steden? Ik dacht dat de reistijd vrij lang was, dus dan houd je weinig tijd over voor de bezienswaardigheden.

Groeten Miriam

Ik zou maar 1 van de 2 doen. En met kinderen zou ik zeker maar 1 van de 2 doen.

Ter aanvulling: ik ben zelf een paar jaar geleden met kind en vrouw in de buurt van CM geweest. Ik ken CM al een beetje, dus ik heb er minder tijd doorgebracht dan jij zou doen denk ik, maar: dag 1 aankomst, daarna rustig verkennen en bij het zwembad ons vermaken. Dag 2: Doi Suthep in de ochtend, middag zwembad. Dag 3: naar Pai, dag 4: ochtend Pai verkennen, middag zwembad, dag 5: ochtend omgeving Pai, middag zwembad, dag 6 naar Mae Hong Son. Dag 7: ochtend Mae Hong Son, middag zwembad, dag 8: omgeving Mae Hong Son, middag zwembad, dag 9: terug naar Chiang Mai, dag 10 terug naar huis.

Hee Mirjam,

Mijn keuze zou Ayutthaya zijn. De treinreis erheen (vanuit BKK) duurt anderhalf uur. Ik zou dat met de trein doen, en wel 3e klas, tussen de Thai in.
Je krijgt dan een inkijkje hoe de Thaise Jan-met-de-pet reist. En als je het treinstation uitloopt, ben je al bijna tussen de ruines.

Sukhothai is een ander verhaal , dat bereis je minder makkelijk.
Wat je aan dagen uitspaart, pik je zo her en der waar jij en de kinderen het naar hun zin hebben.

Hans.