1 dag Bangkok

Vermits onze vlucht uit Vietnam in Bangkok (BKK) aankomt om 10:15, en we maar pas om 23:50 naar Europa vertrekken, hebben we dus een dagje Bangkok. Wat is haalbaar om te bezoeken in Bangkok op die ene dag ?
Vermits we nog nooit in Bangkok geweest zijn, staan we open voor alles…
Is het ook makkelijk om (met een gezin van 5) vanuit de luchthaven naar het stadscentrum (of welke plaats we ook moeten aandoen) te gaan ?

Wilfried

1 dag, dat is best lastig?!

Ik zou dan denk ik kiezen voor de Zoo en daarna wat laatste aankopen doen in het MBK, dat is een winkelcentrum van 7 verdiepingen met bijna alles wat je maar kunt bedenken.

Hee Wilfried,

Ik neem aan dat je je bagage op het vliegveld laat…
De snelste verbinding is de airportlink, in 45 minuten sta je op een station in Bangkok, en een paar haltes van de skytrain verwijderd van wat men het centrum van Bangkok noemt.

Houd de naam van het station in de gaten, want hier vandaan zul je ook weer terug moeten naar het vliegveld.
Dit station is dus tevens een skytrainstation. Zelf gebruik ik Bangkok als winkelstad. Wanneer je een paar uur wilt winkelen is MBK shopping mall een uitstekende keuze. Hier winkelt de gewone Thai ook. De halte waaraan MBK ligt , heet National Stadium.

In MBK is van alles te koop, en vergeet niet het food-court te gebruiken, een warme maaltijd voor weinig. Je moet bonnen kopen, maar die kun je, anders dan in Nederland weer inwisselen voor contant geld.

Als je nog wat extraordinairs wilt zien qua shopping, kun je in de volgende halte (Siam) weer uitstappen.
Siam Paragon, Siam Center, en nog vele andere shoppingmalls kun je bekijken… Op de vierde verdieping (geloof ik) van Siam Paragon zit o.a. een Porsche-dealer… Doe er je voordeel mee.

In Bangkok is nog veel meer te doen, maar voor mij is dat alweer 15 jr geleden.
Andren zullen je wel over dat gedeelte bijpraten.

Hans.

Grand palace! En ook de reclying boudha (wat po) vond ik interessant. Deze twee liggen vlak bij elkaar. Een boottochtje over de rivier is ook altijd leuk.

Of nog een laatste duik nemen in China town.

Waarom shoppen als je nooit in Bangkok geweest bent? Is toch zonde! Zou inderdaad proberen naar bezienswaardigheden als Grand Palace en de Wat Pho te gaan, misschien een klong tour nadat je eerst door China Town bent gelopen etc.

Bedankt voor de info. We verkiezen inderdaad bezienswaardigheden. Shoppen kan misschien nog later op de avond, vermiets we toch maar tegen middernacht vertrekken. Heb net mijn vluchten met Vietnam Airlines geboekt, het dagje Bangkok ligt dus vast :slight_smile:

Idd niet gaan shoppen als je hier nooit geweest bent, shoppen kan je overal. Neem de airport link van Suvarnabhumi naar Phaya Thai station, duurt 30 minuten. Vanaf daar kan je de taxi nemen naar het Grand Palace & Wat Phra Kaew (denk wel aan gepaste kleding), loop vervolgens verder naar de Wat Pho waar je de liggende Boeddha kunt zien. Hierna kan je naar de Chao Phraya rivier lopen en voor een paar Bahtjes per persoon de ferry naar de overkant van de rivier nemen waar je de mooie Wat Arun, Tempel van de Dageraad, kunt zien.
Als je voldoende tijd over hebt, kan je nog een tuk-tuk nemen naar Chinatown, leuk om door de kleine smalle straatjes te slenteren.