Onze eerste nachten Bangkok verblijven we in Eastin Makassan
Later komen we vanuit Kanchanaburi weer terug naar Bkk, overnachten, dagtrip naar Ayuttaya, weer overnachten en dan vliegen naar Chiang Mai. Wat is dan een goede locatie?
En aan het einde slapen we nog 2 nachten in Bkk voor we naar huis vliegen.
Is het de moeite waard om ergens aan de rivier te overnachten?
Wederom bedankt !
Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Zaan, ik denk nog wat shoppen . Maar eerlijk gezegd geen idee, we hebben er dan 1 maand rondreizen opzitten ( voor het eerst) dus ik weet niet of het dan relaxen wordt of toch nog wat van Bkk zien.
Shoppen gaat het best in en rond Siam Square. Dit ligt een paar haltes met de skytrain van Silom en Asok, dat is de plek die Thaigoods aangeeft.
Zelf koop ik altijd een dagkaart (nu 120 baht geloof ik) , als je wat vergeten bent, dan kun je kosteloos weer terug.
MBK shopping center is mijn favoriet, maar er zijn er vele.
Ik zou ook dichtbij een Metro of BTS gaan zitten…
Dat reist heel makkelijk,goedkoop en snel door de stad.
Als je verder uit de buurt zit ben je tot een taxi uitgeleverd en loop je de kans wel eens muurvast in het verkeer te komen te staan.
(onnodige ergenissen en zonde vd tijd)
Met de BTS ben je snel op Phaya thai station ,dat een snelle verbinding heeft met het vliegveld (airport link)
Silom,Asoke of siam square zijn goede locaties.
Dank weer voor jullie tips, we gaan kijken voor een slaapplek in de buurt van metro of skytrain.
En in de buurt van mbk! Kunnen we nog mooi souvenirs gaan shoppen.
Hopelijk wordt het snel rustig in Thailand, ik moet eerlijk zeggen dat het me toch niet helemaal lekker zit. Je leest wel steeds dat de toeristen er geen last van hebben maar helemaal gerust ben ik daar niet over.
Om in twee dagen wat van BKK te zien is wel heel erg kort, BKK is namelijk groter dan de provincie Utrecht…
Als je wat wilt zien bepaal dan van tevoren wat, anders kun je je nog weleens verkijken op de afstanden en reistijden.
Zaan, we zijn aan het begin vd reis een aantal dagen in Bkk. Daar hebben we ook al een planning voor. Dit gaat om de laatste dagen voor de thuisreis.
En ik heb ook echt niet de illusie dat we alles kunnen zien ( geldt ook voor de rest vd reis) , maar we hopen een goede indruk te krijgen.
Maak je nou vooral geen zorgen!
Men beseft maar al te goed dat de toerist in de weg zitten hetzelfde is als het slachten van een kip die gouden eieren legt.
Een paar jaar geleden was ik er, toen de “gelen” het vliegveld bezetten. Hierdoor kon ik niet vertrekken.
Op kosten van de Thaise regering zijn we toen van een guesthouse van 500 baht verhuisd naar een *****-hotel met drie maal per dag een maaltijd.
De regering kon er niet voor zorgen dat we naar huis konden (uiteindelijk na 8 dagen kon ik ) , maar klagen over de behandeling kon ik ook niet.
Duidelijk. Voor de laatste dagen heb je op loopafstand van MBK en bij metro of skytrain, in oplopende prijs;
Lub D hostel, Ibis hotel, Holiday Inn Express, Mercure Hotel, Siam@Siam hotel, Pathumwan Princess