Tips voor 2,5dag Bangkok + hotel in welke wijk??

Hallo allemaal,

Wij starten onze Azie reis op 30 dec in Bangkok. Op 1 Januari gaan we in de avond naar Chiang Mai om na een aantal dagen Chiang Mai naar Luang Prabang in Laos te trekken.
We zijn dus met Nieuw Jaar in Bangkok… Wie heeft er tips. Waar moeten we zijn voor de leukste nieuwjaarsfeesten. Verder heb ik een leuk betaalbaar hotel gevonden in de wijk Silom. Is dit handig of kunnen we beter een ander uitvalspunt in de stad kiezen. 2,5 dag is weinig maar goed. Al jullie tips zijn zeer welkom.

1 like

Skytrain nemen naar Siam square of Central World Plaza en aftellen met z’n allen !

Iets specifieker zijn over je hotel, dan kunnen we er iets over zeggen!

Hans.

Hallo Hans,

Wij hebben het Sathorn Grace voor ogen.
http://www.sathorngrace.com/

Lijkt me heel erg gaaf met zijn allen op zo’n plein in BKK nieuwjaar vieren.
Daarna kan onze rondreis echt beginnen.

Hee Lentj,

De locatie van dit hotel is niet super. maar ik weet ook niet wat je wilt doen. Tuk tukservice naar de skytrain, staat er. Is die gratis ? En hoelang ben je er dan naartoe onderweg ?

31 december zou ik een volle dag inplannen voor een bezoek aan de Chatuchak- of weekendmarkt. Ga er vroeg heen, halte Mo Chit van de skytrain eruit. Aankopen zou ik in je hotel laten opslaan, in de meeste gevallen kan dat gratis, ook omdat ze weten dat je dan weer terugkomt.

Zelf overnacht ik altijd in Sukhumvit, vele anderen ook. Dan is de skytrain op loopafstand, en kun je gemakkelijk naar vele plekken toe. Vanuit de skytrain kun je overstappen op de metro, die weer toegang geeft tot andere plekken.

Ook het gebied rond Khao San is gezellig, maar heeft mij een iets te hoog
rasta- ,tattoo-, en “kijk mij eens een wereldreiziger zijn”-gehalte.
Je zit dan wel dichtbij het Kon. Paleis, en kunt een kijkje nemen naar het leven op en langs de rivier.

Hans.

Nu ik zie dat je op 1 januari naar Chiangmai gaat(ik vermoed met de trein)raad je aan om deze trip van tervoren te boeken,anders kan het goed zijn,dat je te voet kunt(bij manier van spreken)naar Chiangmai.
Nu tips voor Bangkok genoeg,een klongtochtje op de Chao Praya rivier,een bezoekje aan de plaatselijke dierentuin,tempels:oa:War aroun grand palace,een frisse neus halen in het Lumpinipark,chinatown,fietstocht door Bangkok;etc…
Nu als je eventueel met de trein gaat,kan je best een hotel nemen aan het hualampong station ,namelijk de train Inn,het ligt ongeveer 150meter verwijderd van het station.prijzen per overnachting vanaf 450bath.Ikzelf heb daar al verschillende keren geweest,moet je wel er nog bij vertellen dat de uitbaters vriendelijke mensen zijn(nog nooit van me leven tegengekomen in Thailand)zelf kleren die op mijn bed en tafel lagen heeft het huispersoneel netjes in de kast gehangen.
Nu als je daar aan de kant van het station zit,dan kan je ook alle richtingen uit,er ligt daar een metro lijn,die je in mum van tijd naar bv:het Lumpini park brengt.ongeveer 1.8mijl verwijderd van het hualampong trein station.
Voor vragen over het noorden van Thailand(Chiangmai& Chiangrai)kan je ff in het subrubriek reisinformatie van het Thailandforum naar toe surfen.Ik heb daar een paar mooie filmpjes geplaatst over Doi Inthanon en zijn prachtige watervallen.http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89834 (post4&8)

Allemaal bedankt voor de tips.

Voor de reis naar Chiang Mai boeken we deze week vliegtickets(45 euro) De treinreis zal vast mooi zijn, maar we zijn maar 3,5 week in Azië en willen vooral veel van Laos zien. Aangezien we daar al veel reisuren moeten maken en het feit dat Niewjaarsnacht ook wel flink gevierd zal worden heb ik geen zin om 15 uur gaar in een trein te zitten :zon02:

Ik ga zeker even kijken op de link en zal vast nog meer tips gaan vragen. lol…

Je schrijft: “De treinreis zal vast mooi zijn”.

Nee, dat is ie niet ! De nachttrein neem je niet voor het uitzicht, het is vooral een soort van belevenis, en je zit niet gaar te worden, je ligt in een slaapcabine.

Er zijn veel mensen van alle leeftijden en met vele nationaliteiten die op diezelfde manier reizen, en dat schept een band.
Het is voor velen een soort “must-do” tijdens een vakantie in Thailand.
De prijs is ongeveer 1000 baht, en het scheelt je ook de prijs van een hotelovernachting.

“Reconsider” zouden de Engelsen zeggen !

Hans.

Oww
[ame]Sleeper train Bangkok to Chiang Mai - YouTube

Hij vraagt zich nog af hoe ze dat gaan doen

[ame]Making up the beds on a Thai sleeper train... - YouTube

maar zo doen ze t dus !

Hans.

Ik ken het gevoel. In een vorige reis al eens lange treinrezien gemaakt (rusland 36 uur) Ik denk er nog eens goed over na in ieder geval.

Nu ik heb al eens meegemaakt,dat ik s’avonds een lunch ging nuttigen in de restauratiewagon,toen ik terug kwam lag er iemand anders te slapen in mijn bed!(echt meegemaakt)
Ook als de trein stopt in een station,komen er verkopers op de trein(midden in de nacht)om hun etenswaren te slijten aan de toerist(resultaat,kon niet slapen en was gestoord in mijn nachtrust)
Moet je ook nog vertellen dat de sanitaire voorzieningen tijdens de treinreis goed worden onderhouden(het toilet word om het uur gereinigd)Men kan kiezen tussen een thaise of europese toilet.

Misschien niet echt “backpackersstyle” maar gezien ons vermoeiende vervolgschema rafting en gibbin-flight dagje C.M. zelf en daarna door naar Laos gaan wij waarschijnlijk voor de optie airasia. lol.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Mooi zo Lentj,

Ik d8: Ze ziet echt iets over het hoofd, maar niet dus!

Hans.