Wat een vakantie! Lees ons blog

Hallo,

Van 1 t/m 15 februari 2012 zijn wij, Frank en José, op vakantie geweest in Gambia. Onder begeleiding van Abdu Ceesay (geen onbekende naam op dit forum) hebben wij diverse uitstapjes gemaakt en ontzettend genoten!

We hebben een reisverslag op internet staan, voor de geïnteresseerden:

http://frankenjos.waarbenjij.nu

Op dit moment (18-02-2012) staan er nog geen foto’s bij, omdat dat tijdens het plaatsen van de verslagen (in Gambia) niet wilde lukken via onze IPad. Nu we weer thuis zijn, zullen we snel een aantal foto’s bij de verslagen gaan zetten.

Groet,

Frank en José

Inmiddels zijn ook de foto’s bij het verslag geplaatst!

Groet,

Frank en José

Moet ik het nóg een keer gaan lezen! :wink:

De eerste keer in ieder geval erg vermakelijk en uiteraard herkenbaar. Maar dat zal voor de meeste Gambia bezoekers gelden…

Dankjewel voor het leuke verslag! Gaan jullie nog eens terug?

Groetjes,
Erwin

Wellicht ooit…

Maar eerst staan nog andere Afrikaanse landen op het verlanglijstje.

Groet,

Frank en José

Na het lezen van jullie verslag en het zien van de foto’s was ik weer helemaal terug in THE GAMBIA. En moest ik toch vooral denken aan Abdu de tijd die we met hem samen hebben doorgebracht, samen gegeten, door hem veel gezien ( en geleerd over Gambia ) …en vreselijk veel met hem samen gelachen… Want dat kan die heel goed lachen, of niet dan Erwin…

Op naar het volgende Afrikaanse land…In Kenia heb ik nog wel een heeeeel goed lokaal reisbureau en een super driver.

Kenia lijkt me ook super Limbo! En wanneer we het bezoeken zal ik zéker even bij je aankloppen.

Maar de komende jaren blijft Gambia toch zéker de voorkeur genieten. Al zal ook dat er niet ieder jaar in zitten als de prijzen van de vliegtickets zo hoog worden gehouden door de vliegmaatschappijen…
Het blijft na al die jaren echt ‘thuis komen’ als je voet aan land zet. En dat is toch wel een enorm prettig vooruitzicht als je weet dat je over een paar maandjes die kant op mag vliegen.

En ja… Abdu’s gevoel voor humor en aanstekelijke lach alleen al maken het bezoek weer meer dan waard.

Ik weet niet wanneer, maar ik kijk nu alweer uit naar de volgende trip naar The Gambia :zon02:

1 like

Prachtige foto’s en verslag.

Wij (met zoon 20 jaar en een vriend van mijn zoon) zijn wij voor het eerst op een verweg land Gambia (aangeraden door vrienden van ons in NL) op vakantie geweest als ook onze eerste vliegtuig vlucht.

Mijn zoon vond het wel prachtig daar maar wil toch ook graag andere landen gaan bezoeken dus hij zal niet zo gauw mee terug gaan met mij naar Gambia.

Wij waren in de perioden van 20 Februari t/m 29 Februari 2012 geweest.
We verbleven in het Hotel Kombo Beach wat ons erg goed is bevallen.

Wij hebben elke dag wel uitstapjes gemaakt om Gambia van alle kanten te zien en wij hebben heel veel gezien. Als ook heel veel van de lokale bevolking dit dankzij een lokale gids/vriend van onze vrienden in NL. Dankzij deze gids/vriend hebben wij kunnen genieten van de alledaagse dingen van de lokale bevolking als ook hoe hun leefsituatie is op hun compounds.
Juist doordat wij vaak gebruik maakte van de groen/gele taxi’s en busjes kregen wij een goede indruk van de gambianen.

Ik kan alleeen maar zeggen dat het mij zo goed is bevallen dat ik in Oktober 2012 weer terug gaat maar dan voor 3 weken om nog meer te zien in Gambia.
Ik ben dus gewoon verkocht aan dat land en zal zeker jaarlijks terug keren daar.

Ik vind het ook prachtig al die verhalen en foto’s over Gambia te lezen en te zien, ik krijg er geen genoeg van!!

Groetjes,
Claudine