De eerste x naar Gambia

Hallo wij zijn Hans en Jacqueline en wij gaan in Februari voor het eerst naar Gambia…we zijn erg benieuwd…

Hallo Hans en Jacqueline,

welkom op het forum en erg leuk dat jullie Gambia gaan ontdekken in februari!

We zijn straks erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen als jullie weer terug zijn. Maar als ik nu uit het raam naar buiten kijken, zou ik over dat moment nog maar even niet nadenken. Geniet vooral van de voorpret van het aankomende vertrek over slechts 1 maandje!
Heerlijk om de tropenzon op te zoeken in het koude februari! :vak02:

Groetjes,
Erwin

1 like

Hallo,
Als je niet te veeleisend bent, dan kan je een hartstikke leuke en leerzame vakantie hebben.
Leuk omdat de Gambiaan een erg vriendelijk mens is en de prijzen daar een stuk lager liggen dan in ons kikkerlandje. En natuurlijk heerlijk warm.
Veel andere zaken kan ik opnoemen maar je moet het maar over je heen laten komen.
Leerzaam omdat je een heel andere cultuur gaat beleven die niet te vergelijken is met onze manier van leven.
Verder zul je op allerlei Gambia-sites allerlei negatieve verhalen lezen van mensen die zich ergeren aan alles en nog wat.
Laat je daar niet door beinvloeden, en ga onbevangen er naartoe.
Houd er rekening mee dat je in het land te gast bent en dat de mensen naar onze begrippen straat arm zijn. één euro per dag verdienen is al heel wat. Geef daarom ook geen grote bedragen als fooi, want dat doe je hier ook niet. Verdeel je geld liever in kleine bedragjes. daar hebben meer mensen wat aan.
Velen zullen je aanspreken met allerlei verhalen en ze willen je overal naartoe brengen.
Blijf vriendelijk, maar RESOLUUT en doe alleen wat je zelf wilt. Ga heerlijk de cultuur opsnuiven.
Zorg voor je inentingen en neem malariapillen mee. Dat laatste is echt belangrijk dat je die slikt. Doe je het niet, dan speel je russische rouletten!
Maar vooral…GENIET!:vak02:
Ik ben jaloers.

Jack

1 like

Hoi Hans en Jacqueline,
ook wij waren de afgelopen december voor het eerst in Gambia, en ik kan je vertellen…super. Ik heb zelf nog een kleine samenvatting van de vakantie geschreven op de site titel : “een lach en een traan” voor mij/ons was dit de beste manier om het te omschrijven. Super vriendelijke mensen, bumsters e.d valt reuze mee ( 's avonds proberen ze je " hun " restaurant in te lullen. Ik/wij ga/gaan dan juist niet, hou hier niet van, vandaar dat we 21 X bij Paradiso hebben gegeten maar wel bijna ieder dag iets anders ( de king shrimps zijn waaaaaaanzinnig lekker ) domoda,yassa… Neem vooral de moeite om de mensen aan te spreken je krijgt de leukste gesprekken, ook als je langs het strand wandeld. Het grappige is dat iedereen na " hoegaat het met je " als volgende je naam vraagt. Wij hadden het geluk dat we een super goede gids hadden en dat we het bijna allemaal vanuit hier hebben kunnen regelen. Onze mooiste en indrukwekkenste dag was de keer dat we aan Abdu ( onzer altijd lachende gids/taxi driver ) hadden gevraagd een dag in te vullen met dingen die hij vond dat we moesten zien, zelfs toen we 's morgens in de taxi/bus stapten wisten we niet wat we zouden gaan doen…het was geweldig.
Als jullie toevallig in het senegambia hotel zitten, heb je het goed wij zaten in een junior suite en die was perfect.
Ik ben echt niet jaloers dat jullie gaan…geniet vooral, de mensen, het weer, de zee, enz. enz.
VERGEET NIET JE INENTINGEN EN JE MALARIA TABLETTEN…
De beste tip die ik/wij misschien wel hebben gehad kwam van Erwin regel als het kan van te voren een taxi ( met abdu ceesah )om je naar je hotel te laten brengen en ook terug vóór dat de bus op het vliegveld aankomt.
Dat is echt beter
Ohja ga naar Makasutu forrest…heel erg mooi

HEEL VEEL PLEZIER

Sjeng

1 like

Leuk naar gambia, wij gaan zelf ook weer in februari want wij sponsoren daar twee scholen.
Zoek je een berouwbare gids kijk dan even op onze website www.helpgambiahelpen.nl

1 like