Gambia... zucht...

Ben net vannacht teruggekomen uit Gambia. Wat een land, wat een mensen… ik roep altijd dat ik nooit terug ga naar een vakantiebestemming omdat ik nog zooo veel op de wereld wil zien, maar dat ga ik nu dus niet waarmaken, ik ga absoluut een keer terug want ik ben ik die 11 dagen dat ik er was zoveel van het land en de mensen gaan houden!

soms was het wel hinderlijk dat ik als vrouw alleen continue veel aandacht kreeg van de mannen, maar onveilig heb ik me echt nooit gevoeld. Bovendien was Abdu ook vaak bij mij, dat scheelt ook natuurlijk.

Abdu is een geweldige gids en een heel bijzondere man, dat kan ik alleen maar bevestigen en toevoegen aan alle goede verhalen die er al op dit forum staan over hem.

Ik hoop binnenkort foto’s te plaatsen, nu eerst maar 's koffer uitpakken…
groetjes

Duidelijk geval van besmetting met het ‘Gambia-virus’… :dope:

EEEEEECHT!!! Mn buik doet gewoon pijn van het gemis nu!

Dit maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig. Moet ik mijn droom om naar Angola te gaan toch maar eens heroverwegen…

Ja inderdaad nadat ik in Februari 2012 (8 dagen)was geweest in The Gambia, sta ik nu wederom te trappelen om straks lekker wéér voor 14 dagen te gaan.
Mijn vlucht gaat zo direct…heerlijk op dat stukje paradijs!! :dag:

:vak02:

Geniet ervan, Claudine… ben jaloers op je!

Levensgevaarlijk dat Gambia virus, 7 jaar geleden werden wij er mee besmet en nu wonen we er al weer anderhalf jaar. Pas dus maar op allemaal. haha

http://3.media.hyves-static.net/534362178/16/yAZT/0/img534362178.jpeg

Lijkt me heerlijk in Gambia wonen januari voor de derde keer . en vast niet de laatste. Misschien blijven we er wel.

Zou er ook wel willen wonen en evt werken natuurlijk ,maar hoe ??? Dus ben benieuwd haha

Werken kan je beter uit je hoofd zetten… Je brood verdienen in Gambia lukt slechts weinigen. Het kost vaak alleen maar geld :wink:

Gewoon lekker hier je geld verdienen en pensioen opbouwen, liefst met een leuke spaarpot erbij en later daar óf gaan wonen of lekker overwinteren :vak02:

Een goed advies! Erwin.

Gambia is een heerlijk vakantieland en helemaal om te overwinteren.
Mensen die denken daar hun “kostje” te kunnen verdienen komen bedrogen uit of… je moet een heleboel geld over hebben om iets voor jezelf te kunnen doen, dan nog is het vaak “dweilen met de kraan open”. Neem deze goede raad aan, er zijn er genoeg geweest die het geprobeerd hebben maar helaas…

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
Hier geld verdienen is bijna een onmogelijke zaak.
Hard sparen zodat je een krat appels voor de dorst mee kan nemen, hoe vol dat krat moet zitten hangt helemaal af van wat je wensen hier zijn en hoe je er gaat leven.

http://4.media.hyves-static.net/534359955/16/zYie/0/img534359955.jpeg

Zo langzamerhand zouden we voor " onze " Abdu bijna een standbeekdje mogen oprichten. Die Man heeft met zijn altijd aanwezige glimlach en vriendelijkheid al zoveel mensen een onvergeetelijke tijd in The Gambia bezorgd, prachtig gewoon.
Wat dat geld verdienen betreft in Gambia…niet doen laat de lokale mensen profiteren van het feit dat wij het ons kunnen permiteren om daar op vakantie te gaan en zo een beetje geld kunnen verdienen in hun moeilijk bestaan, want vergeet niet vanaf ongeveer April als de meeste toeristen weg zijn sluiten veel restaurants en hotels hun inkomen is dan dus…NUL…en dat een half jaar lang. Ga alleen maar op pad met lokakle gidsen en NIET met de touroperator waar je de vakantie bij hebt geboekt die hebben het nl niet nodig.
Ook daar is het zonder geld meer als moeilijk overleven dus blijf hier ga als het kan op vakantie in The Gambia geef een goede fooi en iedereen is happy…toch