Wat een geuren, kleuren en indrukken

(origineel bericht op be-more.nl)

Wat een geuren, kleuren en indrukken

Hallo allemaal,

Wat een geuren, kleuren en indrukken in de afgelopen week. Zit nu helemaal munt achter mijn laptop maar ik moet zo wennen aan de hitte. Op zich niet zo gek dat ik moe ben want ik stond vanmorgen alweer om 6:15 naast mijn bed te dartelen om vervolgens om 7:15 uur in de warmte te vertrekken om in the community fieldvisits te doen. Het is hier momenteel echt heel warm. Want ik hoor soms zelfs Malawianen zuchten dat het heel warm is. We hebben heel veel gelopen door de heuvelachtige omgeving. Het is hier echt supermooi om ons heen met prachtige uitzichten op de bergen om ons heen. Dat staat wel in schril contrast met hoe de omstandigheden van verschillende mensen is in de community. De verhalen maken indruk. Evenals de afstanden die we lopen. Ik was echt compleet gevloerd toen we om 11.00 uur thuiskwamen. En dan te beseffen dat mensen dagelijks deze afstanden af moeten leggen.

Vanmiddag hadden we youthmeeting met de leden van LIYO. Het onderwerp waarover gesproken en gediscussieerd werd was HIV/AIDS. Ik vond het bijzonder om te merken hoe open er over werd gesproken door de leden. Ik had wat meer terughoudendheid verwacht. Echt mooit om te zien. Er werden gelijk actiepunten opgeschreven om mee aan het werk te gaan op het gebied van voorlichting e.d.

De tijd vliegt hier echt. Maandag kwamen we aan en dinsdag hadden we nog een "relax"dag omdat alles uitviel ivm met een training van de LIYO-leden. Woensdag zijn we 's ochtends op pad gegaan om gras te halen voor de bouw van een huis. Even atletisch en evenwichtingals altijd lag ik met mijn bos gras op mijn hoofd al bijna in een watertje. De bruggetjes kennen geen leuning. Haha…wat een bak zou dat zijn geweest. Monique heeft toen de bos maar even overgenomen. Das nog geen makkelijke opgave hoor met een enorme bos gras op je hoofd lopen.

Ik woon hier trouwens in het huisje met Kim, Maartje, Monique en Kawa. Kawa is onze kok voor deze maand. Het is erg gezellig en we mogen echt niet klagen. Goed eten, stromend water wat je kan drinken, stroom… Nou wat een luxe. We zitten aan een bedrijvig weggetje. Ik vind het echt heel leuk om een keer niet helemaal in de middle of nowhere te zitten.

Ik ga er nu mee stoppen. Ik had een heel verhaal getypt maar die kan ik helaas niet met jullie delen door wat perikelen. Maar ik vermaak mij hier super. Het werk wat hier gedaan wordt is erg goed. Het is wel eens Afrikaans wachten tussen de bedrijven door. Maar ja, dat is Afrika. En die stand moet ik nog even zien te vinden :slight_smile: Komt vast goed. Morgen een weekendje weg. Op safari en tussen de nijlpaarden kanoen. (men heeft mij hier overgehaald)

Bedankt voor al jullie leuke reacties! Tot snel…over drie weken al. Oh jee, zo snel al. Time flies when you’re having fun.

Liefs Anne

P.S. de kakkerlakken hebben onze kamer gevonden. De eerste nacht deden ze rondedansjes op de lattenbodem onder mijn matras… Hoezee. Das er gelijk goed inkomen hier in Malawi.

(origineel bericht op be-more.nl)