Meestal probeer ik het ook nog uit te geven in het land zelf, maar vaak houd ik toch nog wat munten over. Deze bewaar ik voor een volgende keer. Biljetten die nog veel waard zijn wissel ik wel in voor Euro’s.
Hoi
het geld wat ik heb is over het algemeen niet zo heel veel waard. Hoogste bedrag is een paar euro in singapore dollars. Ik bewaar geen geld boven de 5 euro want dat vind ik inderdaad zonde, dan maak ik het liever op aan een leuk ander souvenier of wissel ik het in.
groetjes lotte
De restjes vreemde valuta, hangt er zo van af, welke???
Daar waar we waarschijnlijk niet terugkeren geef ik door aan kenissen of vrienden (of indien het een groot bedrag is, doorverkopen aan een
prijske)
Aan de bevolking geven die daar wonen kunnen het altijd erg
goed gebruiken omdat het meestal arme landen zijn
en geen goede voorzieningen hebben, dus iemand blij maken!
ik maak meestal het laatste op aan kleine dingetjes in het land, als ik weet dat ik er nog eens terug ga komen bewaar ik het voor een volgende keer… en soms vind ik het ook wel leuk om als souvenir te bewaren…
voor een verjaardag van een zoontje van vriendin, heb ik hem een zak met centen en briefjes geld van heel de wereld gegeven. boek erbij met avonturen op reis in afrika (daar komt het meeste geld van mij vandaan). hij vond het helemaal geweldig. ondanks dat ie van zijn vriendjes een heleboel coole kadootjes kreeg, waren die munten en briefjes de topper!
voor de rest bewaar ik het geld altijd, uit ervaring weet ik inmiddels dat ik weer terugkeer, ook al dacht ik van niet.
oude dollars ruil ik nog wel eens om voor nieuwe, aangezien ze in oostafrika daar wel eens moeilijk om doen om aan te nemen. die dollrs kan je in NL altijd gewoon bij de bank of gwk omruilen.
Ik zorg er altijd voor dat ik het opmaak in het land zelf. Vaak hou ik dan nog 5 - 10 dollar over en dat geef ik weg of verdwijnt in een la en hapt heel veel stof ![]()
Omdat ik binenkort weer naar Indonesie ga, wil ik graag uw overtollige Rupiahs kopen. Heeft u nog Rupiahs over van uw vakantie en gaat u binnenkort toch niet terug? Verkoop dan uw Rupiahs aan mij. Ik bied 60 euro voor elke 1.000.000 IDR. Kleiner bedrag mag natuurlijk ook.
Interesse? U kunt mij bereiken op 0180-558848 of 06-41779750. Of mail naar [EMAIL=“purbainvest@gmail.com”]purbainvest@gmail.com
Lourens Nieland
Barendrecht
Hangt er vanaf wat voor valuta het is. Thaise baths, dollars en zweedse kronen bewaar ik, die komen wel weer een keer op. Verder vind ik het leuk om wat geld te bewaren als souvenir. En ik heb vanwege mijn werk vrij veel te maken met mensen die geestelijk wat beperkt zijn en op een sociale werkplaats werken, en om een of andere reden sparen die allemaal buitenlands geld en postzegels. Zij rekenen er op dat ik wat voor ze mee neem. Verder geef ik het weg aan het kamermeisje of bedelaars.
In een klein stalen kistje en dan af en toe lekker doorkijken en mooie herinneringen ophalen (en meestal aansluitend direct een nieuwe reis boeken!)
bijhouden als souvenir en denken aan die mooie tijden
Als ik op vakantie besluit dat ik nog eens terug wil naar het betreffende land, bewaar ik mijn valuta voor de volgende keer. Als ik niet van plan ben terug te komen, maak ik het zo veel mogelijk op aan fooi en nog iets lekkers voor de terugweg. Wat ik dan nog overhoud, houd ik als souvernir.