Sassie ik denk eerlijk gezegd dat het verstandiger is om hem te leren kennen in turkije voordat jij garant gaat staan voor hem in nederland als je echt je twijfels hebt!
maar goed je moet het natuurlijk zelf weten, maar twijfels en gevoel en waarschuwende stemmetjes moet je niet negeren!
hallo ook wij waren ook verliefd op een turk .ze willen allemaal naar nederland komen .maar ze zijn heel lui en zeggen dat er geen toekomst is voor hun in turkye
maar zo zijn er duizenden
als jij het land verlaat na een vakantie. komen er weer nieuwe vliegtuigen met verliefde meisjes aan
en proberen ze het weer op nieuw,russise meisjes hebben ze alleen voor de sex.daar proberen ze echt niet te gaan wonen in rusland.
want daar hebben ze ook geen toekomst wel in noorwegen duitsland enz
dus verzin heer je begint
ik ben nog steeds verliefd op de zelfde al 3 jaar
maar ik heb ook geen toekomst met hem
hij is wel 3 x in nederland geweest
natuurlijk is het hier een paradijs op aarde
maar wij heben er voor gewerkt
sterkte met je besluit
Sassie, ik ben toch eigenlijk wel nieuwsgierig wat de reden is om hem zo snel deze kant op te halen. Ik bedoel die hele visa procedure is nogal wat en zolang kennen jullie elkaar nog niet, maar je staat wel al garant voor hem.
Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar voor ons is het een stuk minder gedoe om daar heen te gaan dan om ze hier heen te halen. En om elkaar te leren kennen maakt het natuurlijk geen verschil waar je zit, als je maar samen bent.
Alleen al die haast zou mij heel wantrouwend maken in ieder geval. Nederland loopt niet weg en als het hem om jou te doen is dan heeft hij geduld.
Wat ik jammer vind is dat je hierdoor eigenlijk je eigen twijfel niet weg gaat nemen.
Wat ik heb horen zeggen is dat als hij er wel vandoor gaat, en jij staat garant dat je dan een boete krijgt per dag dat hij langer in NL is dan zijn visum toelaat…
Dus kijk wel even uit meisje!!
inka en cynthia helemaal met jullie eens!
wat ik al eerder probeer te zeggen is luister naar je eigen twijfels!
en idd als hij er vandoor gaat kost het jouw kapitalen en ben je strafbaar bezig!
Meis als je verliefd bent op deze jongen ontdek je gevoelens in turkije en niet hier in nederland!!
Ik heb het bij het IND gevraagd wat garant staan nu precies inhoudt. Zij schreven mij het volgende:
U stelt zich inderdaad garant voor de kosten die voor de Staat en voor andere openbare lichamen voortvloeien uit het verblijf in Nederland van uw nichtje gedurende een periode van vijf jaar. De garantstelling komt pas te vervallen als op andere wijze voldoende zekerheid is gesteld, de vreemdeling Nederland definitief heeft verlaten. Daarnaast verklaart u middels de garantverklaring dat de kosten, niet zijnde bijstandskosten, die voor de Staat en andere openbare lichamen voortvloeien uit het verblijf van uw vriend waarin mede zijn begrepen de kosten van een reis uw vriend naar een plaats buiten Nederland waar uw vriend toegang gewaarborgd is, tot een jaarlijks maximumbedrag ter hoogte van € 5.000 op de garantsteller kunnen worden verhaald. Daarnaast verklaart u ermee bekend te zijn dat, indien uw vriend een uitkering krachtens de Wet Werk en Bijstand geniet, de kosten van bijstand welke ten behoeve van de vreemdeling zijn gemaakt (gerelateerd aan de hoogte van de op dat moment geldende uitkeringen volgens de norm van de Wet Werk en Bijstand naast genoemde € 5.000 per jaar) op u zullen worden verhaald.
In principe worden deze ziektekosten (mochten deze voorkomen) ook gedekt door een medische reisverzekering met dekking in Nederland voor tenminste €30.000. Mocht uw vriend niet beschikken over een reisverzekering, dan zullen de eventueel gemaakte kosten op u worden verhaald.
Het is dus nogal wat…
haha bianca ik was precies hetzelfde aan het zoeken en dit was wat ik vond!
Het bedrag dat op jou verhaald kan worden, is maximaal € 4.937,80 per jaar. En als je partner een uitkering aanvraagt, dan** komt dit volledig voor jouw rekening, bovenop het eerdergenoemde bedrag. **
Maar kan iemand die illegaal in Nederland is een uitkering aanvragen dan? Volgens mij niet.
Geen idee, ze zeggen alles kan in Nederland. Maar voordat je zo een keuze maakt om garant te staan. Zal ik dit wel in je achterhoofd houden…
Ja, dat zeker. Of het nu wel of niet kan, je loopt een groot risico als hij weg loopt. Ik denk dat de inschatting daarvan natuurlijk persoonlijk is, maar denk wel dat het anders is als je iemand al een tijd kent en ook live contact gehad hebt of dat je iemand nog maar pas kent. En zeker als iemand haast heeft met deze kant op komen dan vind ik dat reden tot twijfel.
Sassie, aangezien die hele procedure nog wel even gaat duren, mocht je ooit zoiets hebben van nee dit wil ik niet, lees dan even hier http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=7819&postdays=0&postorder=asc&start=0 . Daar staat trouwens ook nog meer over wat garant staan inhoudt.
nee je zou zeggen dat ze geen uitkering kunnen aanvragen haha, maar toch wordt het benoemd!
Ik wil even zeggen dat dit met name komt door jouw stukje wat je geschreven hebt, dat je hem net ontmoet hebt, dat hij aangeeft naar nederland te willen en dat jij twijfels hebt omdat je hem net kent!
**
*Normaal zijn we echt steunend en positief, nu zie ik dit wat we doen ook als steunen omdat we gewoon niet willen dat jij gebruikt gaat worden, maar positief is het niet! *
**
Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik hoop voor jou dat het bij hem echte liefde is voor jou en niet echte liefde voor Nederland!
**
Als ik je een advies mag geven is stuur het niet op, overleg met hem dat je dit van de zomer gaat doen voor de volgende winter en dat jij naar hem toe komt! Als hij echt gek op jou is, zal hij even teleurgesteld zijn, maar daarna super blij dat jij komt!!!
Is zijn reactie anders en breekt hij het met je dan weet je genoeg!
Mutlu, ik had begrepen dat ze het al opgestuurd heeft inmiddels. Vandaar dat ik die link er ook bij had gezet voor het geval ze zich nog bedenkt. Ik kan me voorstellen dat ze schrikt als ze dit leest en dan is het ook zo jammer als er niemand mee gedacht heeft over of ze er nog onderuit zou kunnen.
En inderdaad niet zo positief als we anders zijn, maar ik denk van iedereen wel goed bedoeld. En ik denk ook dat het anders is als ervaringsdeskundigen het zeggen dan iemand die zelf geen ervaring heeft. Ik denk dat het rotter is om van iedereen achteraf te horen “dat had ik al gedacht, maar niet gezegd”, dan nu gewoon gewaarschuwd te worden.
En ik zou zelf in ieder geval geen goed gevoel hebben als ik alleen maar zo zeggen ‘wat leuk’.
shit ik dacht dat ze vandaag nog gestuurd gingen worden… nou ja…
Niet dus, helaas.
Ik ga in januari naar hem toe! En logeren bij hem en zijn zus!
Dus gelijk zijn familie leren kennen!
Wel spannend… Hij komt niet makkelijk hierheen, ze doen onwijs moeilijk bij de ambassade… En dat terwijl hij maar voor een korte vakantie wilde komen…
Sassie ze zijn niet voor niks moeilijk bij de ambasade… Juist voor mannen en vrouwen die denken een makkelijker leven in nederland te krijgen wordt het moeilijker gemaakt, maar als de liefde zo sterk is dan komt hij er wel hoor!!!
Goed dat je die kant op gaat en gelijk zijn familie leert kennen, dat is toch echt stap 1!!!
veel plezier in januari!!!![]()