Ok, beetje vage vraag heb ik, want zoals de titel van het onderwerp al zegt weet ik niet goed wat ik wil. Ik heb binnenkort alle tijd (baan opgezegd) en redelijk wat gespaart (15.000). En nu komt het luxe probleem: ik weet niet wat ik wil. Gezien de luxe van het probleem schaam ik me er ook voor, maar ik merk dat zodra ik iets bedenk ik meteen 10 tegen argumenten bedenk…voorbeeldje:
-
Heb een aantal reizen alleen gedaan en dat beviel goed, altijd wel mensen ontmoet…maar toch twijfel ik nu of ik niet beter met een groepsreis kan gaan. Houd er toch van om mensen om me heen te hebben, maar wil niet achter aan paraplu aan lopen. Ik hoop dan iemand te ontmoeten met wie het klikt en waar ik verder mee kan reizen, aan de andere kant grote kans dat dat niet mogelijk is en dan zit ik na die reis toch ergens in mn eentje.
-
Bestemming onbekend, denk nu sterk aan Azie en dan oversteken naar Australie (vrienden opzoeken). Maar denkend aan in mn eentje een beetje door Azie rondreizen word ik ook niet blij van, er zijn weinig hostels te vinden met dorms, vnl toch hotel achtige dingen. Tegelijkertijd ben ik inmiddels 30+ en wil ook niet in een party sfeer zitten (althans niet te vaak

Ok, ik voel me een zeur. Het probleem is in 1 zin samen te vatten: ik weet niet wat ik wil en de vraag is dan ook-hoe kom ik erachter wat ik wil? Er kan zoveel, zoveel keuzes…hebben anderen hier ook last van (gehad)? Het lijkt altijd alsof de meeste mensen een heel plan hebben van wat ze willen…hoe ouder ik word hoe moeilijker ik dit lijk te vinden (dertigersdilemma aan het woord).
Misschien zou de oplossing zijn een enorme chill-plek ergens op aarde waar ik eens kan bedenken wat ik wil. Weet iemand een relaxte plek waar je met gemak een maand kunt zijn?
Nou, als je dit relaas gelezen hebt en ook nog een tip hebt, alvast bedankt!
Annet.