Ik weet niet of het onderstaande hier hoort, maarja ik probeer het gewoon.
Ik wil dit jaar op vakantie. Alleen er is 1 probleem; niemand kan of wil mee. Ik heb daarom maar besloten om alleen op vakantie te gaan.
Echter alleen op vakantie lijkt me niet wat. Ik heb daarom maar besloten om met een georganiseerde groepsreis mee te gaan.
Heeft iemand info of weet iemand reisburo’s die georganiseerd groepsreisen in hun aanbod hebben? In Europa of buiten Europa, dat maakte me niets uit. Echter het moet een beetje een jonge groep zijn, tussen de 20 en 35 jaar. Niet dat je in een bootje op de Moessel of de Rijn uitkomt tussen mensen die de hele dag zitten te bridgen of rollator races houden, niks persoonlijk. IK ben zelf 26. Verder moet het niet een hyperactieve vakantie zijn, zoals bergbeklimmen etc. Het hoeft ook geen luiervakantie te zijn.
als je met een groepsreis mee gaat ben je zoiezo niet alleen
ik ga zelf mee met een groepsreis naar zuidfrankrijk van gogo tours
Zoiets is dan juist leuk want dan ontmoet je tenminste mensen.
Ik heb vandaag mijn zus naar het vliegveld in Brussel gebracht voor een groeps reis naar Peru, en ben wel benieuwd wat zij er van vindt. Mijn zus heeft bij “Afries” geboekt. En de mensen die meegingen waren tussen de 25 en 32 jaar.
Een kamaraad van mij is vorig jaar naar sevila/granada geweest met een groeps reis en die kwam ook al er enthousiast terug. Ook hij vertelde dat de mensen allemaal rond jou en mijn (27) leeftijd waren.
En wat Desire schrijft moet wel kloppen als mensen het namelijk niet leuk vinden om met een groep op vakantie te gaan dan boeken ze wel iets anders.
Over het boeken van een groeps reis zit wel verschil in organisatie en bestemming. Kies je een vakantie op de Rijn, dan kun je wel de Rolator van stal halen.
Ik wil spoedig een huiskopen, maar als dit niet door gaat ga ik ook met een groeps reis mee.
Laat anders even weten wat je van plan bent dan zouden we de zelfde reis kunnen boeken (als mijn huis niet door gaat).
Ik ga ook alleen dit jaar en heb een reis geboekt bij do-it vakanties (www.doitvakanties.nl). Dit is speciaal voor jongeren tussen de 18-30 jaar, de meesten die deze vakantie boeken zijn alleen. Je kunt er verschillende soorten vakanties boeken, ik heb zelf gekozen voor een actieve (wandelen, klifspringen, snorkelen, skaten afgewisseld met vrije dagen) vakantie in Zuid-Frankrijk (st. Raphael).
hahaha een rollatorrace lijkt me juist wel wat! :ph34r: maarre bij mij lopen ook alle vakanties ongelijk dus ik zit er ook over te denken om mee te gaan met een groepsreis, lijkt me wel gezellie, alleen ik heb altijd zon idee dat er van die trieste personen meegaan, die geen vrienden hebben enzo…
Jaaa die gedachten kloppen helemaal, maar het is maar net wat voor soort reis je gaat doen. Op de een of andere manier zijn het toch vaak gelijkgestemde mensen en mensen die ook heel vaak precies dezelfde gedachten/bedenkingen bij zo’n reis hebben als jijzelf!
Maar om even in te haken op het fenomeen “achterblijver” haha, ook ik zit hier helemaal alleenig te wezen met de wil/drang om weg te gaan! Liefst wil ik naar Thailand ofzo, maar ja… das gelijk wel een enorme krater in de portemonnee niet? Maar als iemand een idee heeft! MELD HET!
die krater in de portemonnee hoeft natuurlijk niet zo enorm te zijn als je goed voorbereid op reis gaat en wat goedkope jeugherbergen en pensionnetjes regelt! de vlucht is dan de enige krater die je slaat, en je kunt daar natuurlijk altijd nog gaan vaatwassen mocht je er echt niet meer uitkomen!maar het eten is daar veel goedkoper als in nederland dus dat scheelt echt een hoop!!Je kunt altijd even kijken op www.vluchtendiscounter.nl voor goedkope vluchten naar waar dan ook!groetjes!
Ja dat is zeker een idee, maar weet je… Ik zou me zo verloren voelen als ik daar in mijn eentje zou komen. Waar moet je beginnen! Dan sta je daar met je rugzak met klerezooi en dan…
Dat lijkt me echt moeilijk, ik ben misschien niet zo heeelll erg avontuurlijk hahaha.
tsja, ik heb het ook nog nooit gedaan, maar ben wel 3 maanden in turkije geweest en heb gemerkt dat je zo snel mensen leert kennen, die je helpen enzoooow, maar ik zou gewoon eerst in boeken kijken waar ik graag heen zou willen en daar bv voor de eerste nacht iig een hotelletje boeken en dan wel weer verder zien, het lijkt me ook eng hoor, thailand is natuurlijk een supervreemd land, maarrrrrr overal zijn de mensen ong gelijk, dus die kunnen je vast wel helpen!EN je hoeft natuurlijk niet alleen te gaan, misschien zijn er wel mensen die ook willen gaan! Ben je serieus van plan om te gaan dan?? :blink:
Nou… het idee speelt al wel langere tijd in mijn hoofd en als ik her en der wat boeken inkijk en sites lees, dan merk ik wel dat je in Thailand op de een of andere toch wel op weg kunt komen. Ja ik zou wel graag met iemand gaan, maar in mijn vriendenkring heeft volgens mij niemand er echt oren naar…
Misschien dat ik via hier een leuk iemand tegenkom!
ik zoek nu alleen een baantje in turkije, maar dat wil niet lukken dit jaar!! dus als je nog wat tegen komt…wat studeer je dan als je er zo makkelijk tussenuit kan?dat kan bij mij niet hoor!!maarrrr volgend jaar moet ik een jaar stagelopen dus misschien wel in thailand…
Ik studeer aan de UU, ik doe daar Communicatie- en Informatiewetenschappen. Ze werken daar met blokken en niet met vakken die je het hele jaar lang volgt. Ik kan dus gewoon besloten om een blok niets te doen, heb ik dus even geen punten, maar als ik de rest gewoon haal, dan heb ik qua studiefinanciering etc. weinig tot geen problemen. En misschien dat ik kijk of ik vanuit Thailand wat kan doen… wie weet… Er is ongetwijfeld een mouw aan te passen
Ik wil ook graag alleen op vakantie, maar weet niet bij welke organisaties ik terecht kan. Wie weet bij welke reisorganisatie strandvakanties voor alleen reizende jongeren worden georganiseerd? Alvast heel erg bedankt voor je reactie!
Wat ik me afvraag is, als je met zo’n groepsreis meegaat, wordt je dan niet min of meer verplicht om alles met de groep te doen.
Het is natuurlijk heel leuk om allemaal nieuwe mensen te ontmoeten, maar ik weet dat ik het ook wel relaxed vind/nodig heb om alleen dingen te doen, maar is daar dan wel ruimte voor tijdens zo’n groepsreis ?
Ik heb vorig jaar in mijn uppie door Thailand gereisd en ik was soms blij als ik even alleen was. Je leert zoveel mensen kennen! Dan reis je er een paar dagen mee, jullie wegen splitsen, je leert weer andere mensen kennen en komt vervolgens je oude vriendjes weer tegen in een heel ander deel van het land.
Voordeel is ook dat je met NIEMAND rekening hoeft te houden!
Tuurlijk, als je op Bangkok landt het je inderdaad zoiets van ‘en nu’, maar voordat ik in de bus stapte had ik al twee leuke kamergenoten gevonden.