zelf een groepsreis samenstellen

Ken je het probleem? Je vrienden zijn gesetteld, hebben vakantie in een andere periode of willen alleen op het strand in de zon liggen bakken, ’s avonds de discotheek in en de volgende dag hun roes weer uitslapen op het strand. Wat nu? Alleen op vakantie, thuisblijven of een groepsreis? Thuis blijven is voor mij geen optie, alleen op vakantie, hoewel een aantal keer best goed bevallen, is ook maar alleen, en de meeste groepsreizen bestaan uit groepen van 20 personen die van hotelkamer naar hotelkamer gaan. Maar ik wil kamperen., buiten leven, het eten bereiden op een pruttelend gasstelletje en actief bezig zijn, en zeker niet tussen de 40, 50 en 60 plussers zitten.(Sorry, maar nu nog niet, over een jaar of 50 misschien.) Jongeren groepsreizen, welke met kleine groepen gaan zijn zeldzaam, maar ze bestaan. Vorig jaar ben ik met zo’n groep mee gegaan, en ere wie ere toekomt, ik heb een fantastische vakantie gehad. Maar tijdens deze reis kwam ik wel tot de conclusie, dat je het zelf op die manier ook kon regelen, alleen vele male goedkoper, aangezien je de reisorganisatie niet hoeft te betalen.

Kwestie van busje regelen, reisgenoten regelen, bestemming kiezen en gaan. Klinkt simpel, is simpel.

Wie ben ik? Ik ben Robert, 31 jaar jong, kom uit een boerengat uit zuid Limburg, houd van de bourgondische levensstijl, werk fulltime, ben makkelijk in omgang, ben bekend met reizen en heb o.a. Noorwegen, Zweden, Frankrijk Engeland, Zuidwest USA, Oostenrijk en Roemenië verkend, en ben bekend met het organiseren van kampen voor de plaatselijke jeugdvereniging, houd van de natuur, niet bang om vies te worden en houd wel van een uitdaging. Ik houd meer van bergen dan van zee, en meer van natuur, dan van grote steden.

Wat zoek ik? Een gemengde groep (m/v), zeg 25 tot 35 jarige mensen, die van een actieve, natuurlijke kampeer vakantie houden. Denk daarbij aan activiteiten zoals wandelen, kanoën, mountainbiken, raften of bergbeklimmen. Een beetje sportieve conditie is dus zeer wenselijk. Natuurlijk mag een terrasje op zijn tijd niet overgeslagen worden, evenals een plaatselijke kroeg en eens een dag rondstruinen door de nabijgelegen stad. En het liefste ’s avonds gezellig rond een kampvuur de dag afsluiten onder een sterren hemel alvorens de slaapzak op te zoeken.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een rondrit, in plaats van een vakantie vanaf 1 plek, een groep grote van maximaal 9 personen, (toch een leuke knusse groep, maar niet gelijk massaal, en tevens passen er niet meer dan 9 personen legaal in een busje.) Mijn vakantie periode is vooralsnog de bouwvak, regio zuid. (14 juli t/m 12 augustus) Hierin wil ik dan 2-3 weken op vakantie zijn. Ik werk al een tijdje, dus het hoeft niet extreem low budget, 2-3 weken met een backpack op mijn rug een compleet land met het openbaar vervoer door trekken zie ik niet zitten. Vandaar ook de keuze voor een busje. Als mogelijke bestemming heb ik nu Schotland en Ierland op het vizier, gewoon omdat ik daar nog nooit geweest ben, maar sta open voor andere alternatieven. (beperkt wereldwijd)

Zijn er mensen die dit nog meer aanspreekt? Laat maar wat weten, en wie weet, gaan we een mooie zomervakantie tegen moet als groep.

M.v.g. Robert