ik zoek dus een reisgenootje voor een groepsreis… ja ik weet het, dat klinkt niet echt avontuurlijk, zeker niet als je het vergelijkt met de andere reizen op dit forum maar toch zou ik het graag eens doen! waarom?
wel ik ben laatst afgestudeerd en zou eens heel graag stukje van de wereld zien…maar zelf heb ik eigenlijk nada nul niks reiservaring heb jammer genoeg ook geen goede vrienden die momenteel de tijd of het geld kunnen vrijmaken voor zo’n trip… vandaar dat ik voor zoiets ga kiezen!
ik zou liefst met een internationaal reisgezelschap gaan… concept is dan dat je zelf tot de plaats van vertrek reist, alwaar je je internationale reis-mede-genootjes leert kennen… ik zou sowieso willen kiezen voor een vrij ‘vrije’ formule …kwestie dat je het toch nog vrij goed zelf kan invullen wat je doet!
bestemming? ik heb een groepsreis naar australie gezien, die mij echt super lijkt maar ook een rondreis door de VS wil ik echt eens gedaan hebben… en zelfs voor andere suggesties sta ik open, want ik wil het (bijna) allemaal wel eens gezien hebben
tot slot mezelf even voorstellen nog?
enthousiaste 22jarige meid, recent afgestudeerd, en nu zin om eindelijk eens toe te geven aan de reiskriebels die al vele jaartjes aanwezig zijn! verder ben ik wel een sociaal ding, denk ik ;), vandaar dat het mij ook gewoon extra leuk lijkt als ik hier al met iemand aan de reis kan beginnen!
oh ja…periode waarin ik zou gaan: april-mei-of juni (kan wel een mouw aangepast worden, indien dat nodig zou zijn) … en de reizen die ik op’t oog heb duren meestal zo’n dikke 3 weken!
Hoi heb je al een reisorganisatie in gedachten? Of wil je met een bestaande groep mee? Ik heb zeker interresse. Ik zou eigenlijk gaan rondtrekken met shoestring in juli maar ben nog in dubio of ik niet ook gewoon met een groep reizigers mee wil en dat we zelf de route kunnen bepalen. Voeg me maar toe op Msn ofzo dan kunnen we wat beter kletsen over de ideeen die we hebben:)
Is het voor de volle 100% zeker dat je op reis gaat via een organisatie? Ik zelf heb ook wel interesse in een groepsreis maar dan buiten een organisatie om. Gewoon wat globetrotters bij elkaar en vooraf elkaars wensen aanhoren zodat er een leuk plan op tafel komt te liggen. Voorkeur gaat uit naar Australie, Nieuw Zeeland of van West naar Oost (camper(s)?) in de USA. Ik ben vrij flexibel met betrekking tot de data.
Ik heb absoluut interesse! heb zelf ook al een tijd plannen om ongeveer in juni of juli te vertrekken naar australie of USA… Weet t nog niet pcies. Jullie mogen me wel toevoegen… [EMAIL=“sarah19854@hotmail.com”]sarah19854@hotmail.com dan kunnen we elkaars ideeen uitwisselen!
In mijn vorige bericht ben ik vergeten te vermelden wie of wat ik ben… een mannetje van 24 jaar uit N-Brabant. Ik heb uiteraard msn messenger, maar daar ben ik zelden online… Het sturen van een mailtje werkt dus beter in mijn geval.
aan Ted: neen, ik heb nog geen specifieke organisatie in gedachten… wel paar reizen gezien die me sterk interesseren! Welke bestemmingen had jij graag gedaan?! En ik wil je zeker toevoegen op msn, maar heb je adres niet! (of staat dat ergens bij je gegevens, en ben ik weer zo klunzig dat niet te vinden!? )
aan Sara: ik heb je mailtje net ontdekt in men inbox, en heb berichtje terug gestuurd! dan hoor ik zo wel of onze plannen wat overeeenstemmen he!
aan RvS: wel… ik wou eerst eigenlijk gewoon een mede-reis-genootje vinden en er dan zo op uit trekken, maar het is gebleken dat dat veel moeilijker is dan gedacht… heb paar mensen leren kennen, maar die hadden dan toch andere reis-ideen voor ogen, of krabbelden op de laatste moment terug ofzo… en ik ben ook wel gaan beseffen dat het in feite een beetje riskant/moeilijk is om gewoon met 1 iemand er op uit te trekken die je eigenlijk totaal niet kent…als het dan toch gaandeweg niet klikt, sta ik daar mooi (ja ik weet… een avontuurlijker iemand zou dan zijn plan wel trekken…maar ik heb eigenlijk zo goed als niets reiservaring, dus dat schrikt mij toch wel wat af…zeker als ik daar aan de andere kant van de aardbol zit;-)) en zo is dan het idee van een groepsreis ontstaan…omdat het er anders op leek dat het er toch niet van zou komen!
moest er hier nu echter zich een soort van groepje vormen, en het zou er op lijken dat we wel degelijk dezelfde ideetjes hebben en er samen op uit willen… dan is dat ook altijd een optie natuurlijk! (maar dan weet ik niet of jullie zo’n onervaren reisding tussen een bende globetrotters willen natuurlijk ;-))
Als je iets voor de eerste keer gaat doen ben je altijd onervaren he. Zelfs de meest doorgewinterde wereldreizigers zijn ooit ergens begonnen. Uit je berichtjes kan ik ook opmaken dat je geen lowbudget-trip in gedachten hebt, dus tsja, die missende ‘ervaring’ zal echt geen problemen veroorzaken. Of… je moet ernstige heimwee krijgen tijdens een verre reis, maar daar kom je maar op 1 manier achter!
Ik blijf graag op de hoogte van de plannen van het hele zooitje hierboven.
Hoi ja volgens mij heb ik wel ergens me MSN beschikbaar gezet mnaar snap het zelf ook allemaal niet:) dus bij deze Venomen@hotmail.com . Hopelij k zie ik je snel. En je hebt hellemaal gelijk om niet zomaar met 1 persoon op pad te gaan. Ikzelf had Djozer of shoestring in gedachten maar sta altijd open voor andere groepsreizen van andere organisaties.
Heb net ff op shoestring.nl gekeken en dan bij de reis voor 30 dagen… en die lijkt me echt super gaaf!! Niet te lang en niet te kort… ga allemaal maar ff kijken als je wilt
(of als die laatste link niet zou werken: www.gazelleworldwave.be en vervolgens australie - middenaustralie- groepsreizen begeleid- de aussie explorer)
maar ik heb de indruk dat die reizen wel wat duurder uitvallen dan de shoestring reis, want je vliegticket zit hier nog niet bij! (en misschien zijn die reizen toch ook net niet avontuurlijk genoeg voor jullie ;-))
hou me maar op de hoogte!
en ik zal intussen nog eens de shoestring en die andere reis die Ted vermeldde bekijken!
(en als jullie het goed vinden…voeg ik jullie beiden dan ook ineens op msn… praat makkelijker he :-))
(als RvS ook msn heeft en ook zin heeft om hierover mee te brainstormen…laat maar weten dan he!, anders post ik de eventuele nieuwsjes wel hier! :-))
Ik ben een 24 jarige meid en wil heel graag in April 3-4 weken door de jungle gaan trekken in Borneo,naar de Oerang oetans en de ongerepte natuur daar!
Weet niet of je dat eventueel ook leuk zou vinden,maar wou het gewoon ff laten weten mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag!
Zou graag met een avontuurlijke reisorganisatie gaan gericht op wat jongere mensen zoals shoestring,sawadee reizen,djoser,etc etc.
Jullie kunnen mij toevoegen op MSN, via mail. Zoals eerder gezegd ben ik niet vaak online, dus als jullie een keer een bepaalde tijd online komen, hoor ik dat graag.
Bedankt om idd even iets te laten weten!
Het zal vast een geweldige ervaring worden, maar zo’n paar weekjes de jungle is, is voor denk ik net iets te avontuurlijk (voorlopig toch ;-))
maar veel succes ermee! hoop dat je leuke reis en reisgenootjes vindt!
k zag je bericht en alles wat erop gereageerd. Ik wil heel graag 3 maanden naar nieuw-zeeland maar nog niks staat vast. Ik ben zelf ook nog bezig met mijn opleiding dus ik kan pas vertrekken na de zomer van 2006 waarschijnlijk oktober/november 2006.
Ik heb ook al wel een beetje gekeken bij groepsreizen maar dan ben je wel meer gebonden, ben er dus nog niet precies uit wat ik wil, maar zover ik begreep had nog niemand die op jouw bericht heeft gereageerd echt al vaste plannen.
Ik ga het liefst met een groep weg, dus wie contact wilt hebben om het een en ander uit te wisselen of te bekijken wat de plannen zijn, mail me maar of voeg me toe aan msn maar ik zit zeer weinig op msn, dus mailen is makkelijker. [EMAIL=“lindadeckers_@hotmail.com”]lindadeckers_@hotmail.com
en onervaren of niet, je moet het gewoon doen je bent maar 1 keer jong. En ik was net 18 toen ik drie maanden in frankrijk op een camping heb gewerkt, geloof me als je zelf niet te moeilijk bent en gewoon wilt genieten dan is zo’n reis een ervaring die je nooit meer vergeet en maakt het niet uit hoe onervaren je bent.
Ik zal wel te laat zijn,gezien de vele reacties die je al gehad hebt,maar ik probeer het toch!
Ik ben een gezelilge spontane meid van 23 en zoek een reismaatje om een groepsrondreis van 16 dagen door Mexico te gaan maken in February of Maart!
Heb een hele mooie uitgebreide rondreis gezien bij foxreizen en die reis is nu heel scherp geprijsd(aanbiedingsreis!),maar dat is op basis van 2 personen,en omdat er helaas niemand met me mee kan zoek ik dus nog een gezellige meid die mee wil!
Als je meer info wilt over deze reis kijk dan es op www.fox.nl en dan klik je groepsrondreizen aan en dan kijk je bij viva mexico 16dgn.
Kun je ook meteen de route zien.