We hebben weer wat vraagjes. Misschien kom ik hier wat verder.
Kan iemand mij zeggen hoe we van Warschau Airport het beste naar het centrum kunnen gaan.
Ben al wel tegengekomen bus nr 175. Is dit nu nog zo?
Hoe lang duurt zo’n rit?
Kan ik de buskaartjes en in het centrum van Waschau met Euro of Dollars betalen?
Rijd deze bus ook in de avond terug naar de luchthaven?
Ben benieuwd of iemand ons duidelijkheid kan geven in deze.
Groetjezzzzz
Hoi Travel57,
Ik weet helaas het antwoord op je vraag niet. Ik heb alleen maar met de bus gereisd. Ik zal me er 1 dezer dagen in gaan verdiepen.
En misschien heeft iemand anders het antwoord paraat voor je?
Groetjes, Anne
Hello,
Je bent op paar minuutjes als in de centrum.
welke nr bus weet ik niet
En het geld is zloty nog geen euro dus,
Groetjes
Hoop inderdaad op nog wat tips, tis niet echt een bekende stad.
En met een stopover van wel 10u willen we toch effies gaan kijken in Warschau City.
En de munteenheid van Polen is me wel bekend, was alleen benieuwd of je in andere valuta kan betalen, maar dat zal wel niet.
Nee het is niet echt toeristis, maar zeer mooie groote stad, hopelijk bevalt het je.
Als het maar niet TE koud is, want dat zou jammer zijn!
Het zou zomaar heel koud kunnen zijn. 
Ik heb even gezocht op het net voor je hoe het zit met betalen in euro’s. Soms kan het, maar het zou nadelig kunnen uitpakken i.v.m. de wisselkoers. Van wat ik heb gevonden wordt er toch geadviseerd om met zloty’s te betalen.
Wat betreft de bus, heb ik deze informatie gevonden: http://www.vliegveldinfo.nl/index.php/polen/warschau-airport
Het centrum ligt 9 km van het vliegveld.
Groetjes, Anne
Om te beginnen, allemaal de allerbeste wensen voor 2012!!!
Heb effies zitten snuffelen op de bus info.
Dank je hoor Anne J, erg handig, net de NS, met routes en tijden die je zelf in kunt geven.
Maar…welke halte zou je het beste uit kunnen stappen in het centrum?
Gewoon bij de busterminal of is er een andere betere keuze?
Groetjezzzzzz :dag:
Ik heb nog even geneusd voor je, maar heb alleen maar dit kunnen vinden: http://www.okidoki.pl/warsawbusstation/lang/pl/
Van wat ik heb gevonden, is er alleen de mogelijkheid om met bus 175 naar de busterminal te gaan en vandaar weer verder. Ik adviseer je om dit voor de zekerheid na te vragen als je een buskaartje haalt. Of weet een medereiziger dit precies?
Zelf heb ik de metro genomen vanaf het station. Ook prima te doen!
Hier nog wat meer info over het transport in Warschau:
Vervoer in Warschau - Warschau - citytrip en reisinfo - Take-A-Trip
Groetjes, Anne
Iemand nog wat tips voor me ? Het is maar een erg kort bezoek (komende vrijdagmiddag heen - zondagmiddag weer terug - sorry, ik kon het 0,58 eurocent retour ticket van Ryanair niet laten liggen ;)) … Wat moet ik zeker gezien hebben ? Daarnaast duik ik graag wat kleinere kroegjes in, waar zou ik deze het beste kunnen vinden ?
Wij hebben de bus naar het centrum genomen, en daar wat rondgedwaald. Wij zijn er maar een volle dag geweest. Wat je persee moet zien, is afhankelijk wat je interesses zijn. Even googelen kan je op verschillende iedeen brengen. En kroegjes, geen gebrek, die zijn er volop. Dus veel plezier, dat gaat daar wel lukken.
Gr Driek en Kwep