Wij hebben een stopover van 10 uur in januari.
Iemand tips wat we kunnen gaan doen, tis natuurlijk erg koud buiten, maar tips zijn welkom.
Tot hoe laat rijden bv de bussen terug naar de luchthaven?
Wie geeft ons goede raad???
Hoi Travel57,
Waar komen jullie aan? Dan kan ik wat gerichter tips geven ![]()
Groetjes, Anne
Wij komen van Amsterdam met Lot Polish Airlines, landen om 12.30u op Warschau Frederic Chopin Airport, als deze zo heet?, en vliegen door naar Hanoi Vietnam om 22.35u.
Ach ja, ik zei Polen, maar das nie echt helder natuurlijk.
Maar misschien heb je wat tips om de dag door te komen, want het is een hele tijd, en denk erg koud in Warschau.
Maar zie graag je tips tegemoet!
Groetjes Hanny
Sorry, maar ik bedoel tips voor Warschau???
Hehe, laat ik nu net tips hebben voor Polen en Vietnam (zie mijn ‘ondertitel’ boven mijn foto
).
Wat mooi is (maar zeker wel koud), is om naar het oude centrum te gaan, een heel mooi plein met mooie gebouwen (Rynek Starego Miasta). Er zitten aan dit plein ook wat musea die je kunt bezoeken om het even minder koud te hebben. Het Historische Museum van Warschau, het Literatuur Museum. Ook kun je bijvoorbeeld een bezoek brengen aan het ‘St John’s Kathedraal’.
Wat ik ook erg interessant vond, was het bezoeken van het voormalige Joodse ghetto (in districts Mirow en Muranow). In het noordelijke deel van de ghetto zitten de meeste bezienswaardigheden geclusterd (het is een groot gebied om af te leggen).
Misschien hebben anderen nog andere tips?
Groetjes, Anne
Kijk, hier hebben we al een leidraad. Dank je alvast.
Maar niet geheel onbelangrijk, hoe komen we in de stad, en hoe laat kunnen we uiterlijk terug naar de luchthaven. Wat is de beste manier van openbaar vervoer? Heb al gezien dat er ook warenhuizen zijn met restaurants, misschien tips. Daar zal hopelijk ook wel de kachel branden, hihi