Zuid-Polen: Tips nodig!

Hey, ik ga deze zomer naar Polen. Ik boekte een ticket Krakau. We zouden daar een paar dagen blijven, een huurauto nemen en dan Auschwitz, Wielicka zoutmijnen,… bezoeken op onszelf.
Hieronder enkele vragen:
-We zouden misschien ook naar Wroclaw reizen. Is dit volgens jullie aan te raden, want het is toch even rijden.
-Op de weg naar daar, vond ik ook een spookstadje dat in een ander forum omschreven is. (Pstraze) De moeite?
-Chzestochowa staat ook op het lijstje. Bezoeken en overnachten of vanuit Krakow doen? De moeite?
-Zakopane willen we ook doen, maar ik zie dat de accomodaties op booking.com al heel snel aan het volgeraken zijn. Is het daar zo druk, populair? Wat kan je er buiten varen met een vlot, wandelen,… nog doen?
-Ik vond een park Jasow Lanowski. Dit is ten NO van Krakow. Ik vond een accomodatie waar je een buitenzwembad en dergelijk hebt.
Wij zouden namelijk naast rondreizen ook wat willen rusten. Een zwembadje, een meertje,… Iemand ervaring met Jasow Lanowski of kennen jullie andere meertje, recreatieparken in het zuiden van Polen?

Andere tips of to do’s in het zuiden van Polen zijn welkom!