Door mijn erge reuma willen wij naar Bali (uit ervaring van 2 keer een maand Bali)
verhuizen, waar ik (terwijl ik hier in een scootmobiel en rolstoel zit) weer stukjes kan lopen en zelfs zwemmen en hierdoor ook een wao/wia uitkering ontvang is mijn vraag degene die met een 55+ visa en een wao/wia uitkering zich bij het GBA (Gemeentelijk Basisadministratie) hebben uit laten schrijven dit ivm zoveel dingen waar je dan van bent uitgesloten of gewoon nog igeschreven staan en een postadres hebben of andere oplossing
Hallo,
Zag nu pas je mail,vandaar dat ik nu pas reageer.
Ik heb ook reuma,ben 55+ en heb een wao uitkering .
Omdat ik in Bali veel minder last van de reuma heb en me hier veel beter voel,minder last en meer energie heb,woon ik sinds 5 jaar,steeds 9 maanden in Bali. Omdat ik alle voorzieningen in Nederland niet kwijt wilde raken,heb ik voor deze vorm gekozen,maar dat kan alleen als ik tenminste 3 maanden per jaar in Nederland woon.
Een basiszorgverzekering afsluiten is hier wel mogelijk maar is vrij kostbaar en dekt alleen de dokters-en ziekenhuiskosten. Ook sommige medicijnen,die ik elke dag nodig heb,zijn hier niet te krijgen en moet dan ook elke keer alles meenemen uit Nederland.