We gaan in maart naar Las Fallas in Valencia. Hotel is reeds geboekt.
Wanneer boek ik best de vlucht? Normaal gezien durf ik wel te wachten tot een aantal weken op voorhand, maar met dit evenement - de drukste week van het jaar in Valencia - moet ik misschien toch nu al maar boeken.
Wat zouden jullie doen?
Hoe minder stoelen er over zijn, des te duurder de tickets worden. Dus als er een druk evenement is, dan kun je beter verder van tevoren de tickets boeken, bv minimaal 3 maanden van tevoren. Of nu al met annuleringsverzekering?
Wereldwijzer heeft trouwens een aparte rubriek voor vliegtickets: www.wereldwijzer.nl/vliegtickets
Dank je Jeroen.
Ik zag net dat ze sinds vorige week al 15 euro pp (enkele reis) duurder geworden zijn (Ryanair).
Annuleringsverzekering hebben we een doorlopende jaarpolis voor. Annuleren kan trouwens alleen mét reden.
Het gaat me meer om de prijs van de tickets. Ik zou het jammer vinden om nu 70 euro te betalen als de tickets zeg maar in februari voor 20 euro de deur uitgaan.
Iets wat natuurlijk niemand kan voorspellen. Als het dezelfde kant opgaat als de prijzen van de hotels, dan boek ik beter nu meteen!
Prijzen van tickets zijn heel onvoorspelbaar. Maar als er inderdaad weinig stoelen over zijn, dan schieten de prijzen omhoog.
Ik heb net een simulatie gedaan. Er is nog geen enkele stoel gereserveerd. Dat wil natuurlijk niks zeggen, want niet iedereen doet dat meteen bij de boeking.
@Amboseli : zie mijn PB
Thanks! Reply is al onderweg.