wanneer vliegticket boeken?

Ik ga van eind november t/m eind februari naar Bali voor vrijwilligerswerk. Nu zie ik dat de vliegtickets nog best duur zijn. Dit komt omdat ik in 2013 de terugvlucht heb

Ik zie nu een ticket bij Malysian voor 909,- (incl. alles komt dat op 989,-)
(bij Korean en Chinatours zijn ze wel goedkoper maar met enorm lange wachttijden tussendoor en 2x overstappen)

Wat denken jullie? Nog even wachten? of ligt het idd gewoon aan terug 2013 …

Ga je meer of minder dan 3 maanden/90 dagen? Bij sommige maatschappijen hebben tickets van het goedkoopste tarief een maximale geldigheid van 30 dagen, bij andere maatschappijen van 90 dagen. Ga je langer, dan beland je automatisch in een duurdere klasse. (Waar je overigens niks extra’s voor krijgt.) Dat kan dus ook de prijs van je ticket beinvloeden.

De prijs zou wellicht een paar tientjes goedkoper kunnen, en als je ongunstige tijden en extra overstappen op de hoop toeneemt misschien zelfs 100 - 150 euro goedkoper. Voor minder wordt echt lastig.

Optie om echt geld te besparen is overigens om naar Bangkok te vliegen (Egypt Air, soms onder de 550 euro in het laagseizoen) en dan met Air Asia naar Bali. Kost wel meer tijd.

Ik ga excact 90 dagen, dat is de tijd dat ik in Indonesië zelf ben dus idd. je hebt gelijk als je het zo bekijkt is het in werkelijkheid dus 92?

China airlines was 835.= maar die had een totale reistijd van 24 uur met 's middags ofzo aankomst tussenstop en dan pas de volgende ochtend vervolgvlucht. Betekend dat je dus megalang daar bij die tussenstop zit.

Malaysian zit op 16 uur totaal. met pas om 19,15 weg van Bali. Lekker zo laat mogelijk (ik wil nooit naar huis hihi…)

Net naar Arke-reizen geweest en die hadden Malasyan voor 963,- (alles incl.) bij Worldticketcenter 989,- incl. dat wil dus zeggen dat internet niet altijd goedkoper is. (worldticket 909,- excl)

ga nu even bij D-reizen kijken want die hebben laagste prijsgarantie.

Ik zal even letten op je tip van die dagen. bedankt

Ik kom bij de website van D-reizen op 935,59 incl. alles (=internetprijs) dus nog iets goedkoper. Bij www.flightengine.com kom ik op 925,- want die rekenen geen boekingskosten maar D-reizen vind ik een fijner idee. Als je nog vragen ook hebt enzo.
Als ik de dagen anders deed 2 dgn ervoor of erna werd het meteen weer wat duurder.

dus denk dat ik die bij d-reizen doe. Hoor om me heen dat het voor zo’n langere tijd niet echt goedkoper zal worden.