Ik ga deze zomer naar Chicago vliegen van +/- 20 Juni tot +/- 9 Augustus.
Nu heb ik een probleem, tussen mijn vertrek en nu zit nog mijn examen voor VMBO-TL en daar wil en moet ik voor slagen, ik hoor op 14 Juni of ik geslaagd ben maar nu wil ik iets daarna al gaan, 5 dagen later ongeveer. Maar waarschijnlijk zijn rond die tijd ook de her-examens om 1 vak nog eens over te doen. Nu wil en ga ik natuurlijk gewoon slagen maar ik kan niet 100% zeggen van ik boek nu mijn ticket en gok op goed geluk, het gaat toch over 650/750 euro, ik heb al tickets gevonden bij Lufthansa van Dusseldorf naar Chicago non stop voor 668 euro momenteel (17-april-2012) maar ik ben bang dat die prijzen in Juni als ik bijna vertrek en gehoord heb dat ik geslaagd ben 900 euro zijn ofzo, weet iemand of tickets nog zoveel stijgen in 2 maanden of dat die 700 euro ongeveer wel de grens is? En ik heb gelezen dat Woensdag, donderdag en zaterdag de goedkoopste dagen zijn om te vertrekken en of landen. Maar weet iemand raad?
Kijk eens goed naar de voorwaarden voor annuleringsverzekeringen. Ik mag annuleren (en krijg dus van de verzekering mijn geld terug), als ik onmisbaar blijk te zijn op mijn werk. Misschien is er ook wel zoiets voor examens? Dan kan je nu boeken, maar loop je geen risico als je een her hebt.
Succes!
Ik heb vandaag een beetje rond gevraagd en waarschijnlijk kan ik rond de 25e juni weg omdat de her-examens in de week na het gala zijn dus van de 14 tot 20e ofzo, dus als ik wil kan ik hem nu toch al boeken :cheer::cheer::cheer::cheer: :vak01::vak01::vak01::vak01: >>>>>>>>>>>>, waarschijnlijk word het nu boeken toch wel APRIL-MEI
Zijn de tickets dan nog een beetje cheap
Leuk dat je nu eindelijk een trip naar de USA gaat maken!!!
Bij de annuleringsverzekering die de ING aanbied (van Nationale Nederlanden) kom ik in de polis het volgende tegen:
2.1.11 het door u of de verzekerde moeten
afleggen van een herexamen of
hertentamen aan een instelling voor
voortgezet of hoger onderwijs tijdens de
geplande reis, als het reis-/huurarrangement
en de annuleringsverzekering werden
geboekt voordat het oorspronkelijke
examen of tentamen werd afgenomen;
Het is dus wel mogelijk om je hier voor te verzekeren, maar gelukkig is dat in dit geval niet meer nodig.
Ik vroeg mij ook af of het een probleem word voor mij bij de douane enzovoort en hoe dat gaat op het vliegveld, wat moet je allemaal bij de hand hebben, zijn dit alleen je ticket, paspoort en visa? :vak02:
Je moet vooraf online een ESTA toestemming aanvragen. Kost 14 dollar te betalen met een credit card. Goed opletten dat als het cijfer 0 in het paspoortnummer voorkomt, je dit niet als letter O opgeeft. Dat voorkomt problemen op de luchthaven.
Ik weet dat ik lang niks meer van mezelf heb laten horen maar ik wou even laten weten dat ik over 7 dagen vertrek voor 6 weken naar Amerika >>>:wereld:
Dat viel echt reuze mee, en gelukkig is er al eens een meisje uit Frankrijk daar heen geweest, naar hun dus, zij heeft me verteld dat het allemaal wel meevalt
Toen ik bij de gemeente om een brief vroeg waarin mijn ouders verklaren dat ik alleen mag reizen kende ze die niet dus toen hebben ze er een van de gemeente Rotterdam voor me uitgeprint lol2
Maar voor de rest is alles rond, ESTA goedgekeurd en ticket gekocht, met lufthansa van Dusseldorf naar Chicago, ik blijf van 21 juni tot 15 augustus dus maak ik ook 4th of July mee :wereld:>>>
Lekker weer, super aardige mensen en alles veel relaxer !! Had het gevoel dat alles gewoon veel beter geregeld was (is) :vak02:
En natuurlijk de Refills enz
Maar het was echt een super experience, iets om nog een keer te doen
En ik voel nu nog een sterker gevoel om daar te gaan wonen