ik keek steeds op skyscanner, daarmee dacht ik de goedkoopste te zien… Maar iemand hier op het forum gaf mij de tip www.tix.nl
daar staan hele voordelige vluchten op met britisch airways!
waar kun je goedkope vluchten vinden van cairo naar cape town?
Dat is geen discounter lijkt me?
Ik ben ook opzoek naar niet al te prijzige tickets naar Johannesburg en terug vanuit Kaapstad. De beste tickets die ik nu vind zijn 800 euro via Emirates met 1 overstap in Dubai. Is dit een beetje een goede prijs? Overige vluchten zijn een stuk duurder, ook via British airways waar ik een paar jaar geleden ook mee naar Kaapstad gevlogen ben voor een stuk minder! Ik wil graag vroeg boeken omdat we daar gaan trouwen en we nog een hoop moeten regelen. Ik wil pas dingen vastleggen op het moment dat we onze tickets geboekt hebben!
De Emirates hanteren over het algemeen wel goede prijzen. Maar toch moet het mogelijk zijn om tickets te krijgen voor E650,-. Welke periode vlieg je?
Ja, dat leek mij ook wel! Dus aan de ene kant wil ik wel wachten, maar aan de ander kant wil ik wel boeken zodat ik daar wat dingen kan gaan vastleggen. Maar we willen vliegen op zaterdag 14 september en terug op maandag 7 oktober.
Is het niet goedkoper om terug te vliegen vanuit Johannesburg in plaats van Kaapstad en met een discounter een vlucht van Kaapstad naar Johannesburg kopen? Retourtjes AMS < > JOH heb je wel zo rond de € 650.
Spetember is vaak niet de drukste periode, bovendien is het in je voordeel dat je er op tijd bij bent. Vaak helpt het als je flexibel bent mbt de vertrekdatum, 1 of 2 dagen eerder of later vertrekken kan veel geld schelen. Ook kan het interessant zijn om de prijzen van andere vliegmaatschappijen te checken; Britisch Airways, Turkisch Airlines, Condor, Air Berlin etc
Klopt, als we op maandag zouden vertrekken ipv de zaterdag ervoor scheelt het 50 euro ofzo. Daarnaast schuif ik liever niet te erg met de datum zodat we zolang mogelijk daar kunnen zijn. (we hebben nog een groot feest in NL en willen daarna meteen vertrekken). Maargoed, ik ga het nog even aankijken! Eventuele tips zijn altijd welkom!
De kans is trouwens best groot dat er straks nog speciale aanbiedingen gedaan worden door diverse maatschappijen, ik zou daarom gewoon nog even wachten. Omdat je verblijft in September/October zal het vinden van leuke accommodaties geen probleem opleveren.
Succes!!
Goedemiddag,
Zijn er goede deals te maken voor een retourvlucht a,dam/brussel - Kaapstad half december 2013 en terug Johannesburg- a,dam/brussel ?
mvg,
desiree
Hoi Desiree,
Dit is zeker mogelijk. Het is wel belangrijk om ruim op tijd de tickets te boeken, aangezien december een drukke maand is en de prijzen van de tickets alleen maar omhoog zullen gaan de laatste maanden. Hou in ieder geval Emirates, Britisch Airways, Turkisch Airlines, Condor, Air Berlin en KLM in de gaten (KLM heeft bijvoorbeeld de werelddeal weken, erg interessant).
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar tickets, ik kijk elke dag, maar er gebeurt nog weinig. Turkish & Emirates hebben tickets van rond de 750 euro, maar met gigantische overstaptijden etc. Ik vind overstappen niet erg, maar ik heb geen zin een hele nacht vast te zitten op een vliegveld. Nu zie ik net dat British airways iets omlaag is gegaan met hun tickets, rond de 850/900 euro voor een vlucht van 14 uur met een overstap van 2 uur in Londen + nachtvlucht. Dit is tot nu toe het beste ticket wat erbij zit, en onze ervaringen met British airways zijn zeer goed.
What to do… boeken, of kan die prijs nog meer naar beneden gaan? Ik vind het nog steeds vrij prijzig…
Hoi Eline,
Ik weet dat Condor ook vaak bijzonder goedkope vluchten heeft (www.condor.com). Het is niet de meest luxe maatschappij om mee te vliegen, maar zeker een goede optie als je niet te veel geld wilt uitgeven voor de reis zelf. Ze vliegen direct van Dusseldorf en Keulen/Bonn, en indirect via Amsterdam en Brussel.
Op deze pagina kun je niet alleen een overzicht vinden van de verschillende vliegmaatschappijen, ook vind je er een overzicht van de meest gebruikte boekingssites (inclusief super handige flight alert)… Aanrader!
Misschien ook maar eens hier kijken? http://leukereisjes.nl/tag/tipstricks/
Vraagje, waarom via Cairo? Wij zijn in 2010 vanuit Johannesburg naar Brussel gevlogen via Cairo voor Eur 399,- per persoon. Dat was een prachtige prijss. Er zijn zoveel websites die allemaal uit dezelfde database plukken: cheaptickets.nl, expedia.nl , worldticketcenter.nl etc.
Wanneer je 3 maanden van te voren (of eerder) de prijs ziet die je goed vind (alles beneden de Eur 600,-) dan zou ik niet meer wachten. 3 maanden en eerder tot de vlucht zakken de prijzen nauwelijks meer.
Succes ![]()
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Hebben wij ook geboekt. we gaan voor 12 dagen via Dubai naar Johannesburg en gaan vanaf Kaapstad weer terug naar dusseldorf