Wanneer ga jij naar Spanje in 2010?

Ongetwijfeld sta je te popelen om (weer) naar Spanje te vertrekken dit jaar. Wanneer staat jouw Spanje bezoek op de planning?

Stem in de peiling en laat ook eventjes een toelichting achter (waar je naartoe gaat bijvoorbeeld?)!

Ik ben al in Spanje…maar heb toch gestemd daar ik veel in “eigen” land op vakantie ga.
In de planning staan een lang weekend naar de Sierra Nevada (mijn kinderen hebben nog nooit sneeuw gezien) ergens eind Feb.; een weekje Torrevieja / La Mata op vrienden bezoek of kamperen in Punta Umbria, Huelva tijdens Semana Santa. Verder 2 a 3 weken in augustus met nog onbekende bestemming (Asturias?) en in oktober nogmaals een lang weekend ergens “in de buurt” aan de kust kamperen (alles wat in een straal van 180 km om Sevilla ligt is “in de buurt”)

Wij gaan in augustus:zon02: eerst 5 dagen naar Zaragoza, de stad en de omgeving bekijken, daarna rijden we door naar Roda de Bara daarvandaan een paar dagen naar Barcelona (dagtrips). Is er een goede treinverbinden tussen deze steden?? dan kunnen we de auto op de camping laten. Ook naar Taragona, de rijstvelden en wat rondritten.
Dit wordt de eerste keer Spanje voor ons, zijn altijd naar Frankrijk en Italie geweest.

Ik ga eind mei naar Sevilla voor een talenreis van 3 weken en daarna ga ik met de bus naar Nerja voor een weekje in een appartementje aan de kust :vak02:, ik kijk er erg naar uit!!!

Zijn er nog meer mensen die zoiets van plan zijn in juni?

groetjes :dag:

Wij ,dat zijn mijn vrouw en ik, vertrekken op 11 maart voor een 10 daagse trip naar tenerife.
Eigenlijk moet ik er bijzeggen ,onze laatste keer, daar wij de wens hebben van daar te gaan wonen.
Een prachtig eiland met zéér vriendelijke mensen en met een weerklimaat om U tegen te zeggen.
Zou het ieder aanbevelen!!!

:vak02:

:dag:

Wij willen in april, mei en juni een rondrit door Spanje maken. Wie heeft er nog tips?

mijn vrouw en ik rijden voor de 2de keer met de bestelwagen naar Torremolinos, we vertrekken rond 18 sept 2010 voor 4 weken en verblijven er op een appartement in het complex playamar (eerste keer in een appartement), vlak aan het strand,
vroeger reden we met de caravan naar Blanes, Salou en Benidorm, maar sinds 2 jaar huren we iets,
volgens mij is het weer in die periode een stuk beter in torremolinos en in het uiterste zuiden in het algemeen.
:vak01:

:dag:lekker in september weer naar grancanaria,playa del ingles dan is er niet zoveel jeugd meer en het is goedkoper.

Wij hebben al heel veel van Spanje gezien, van Noord tot Zuid en van West tot Oost, maar het favoriete gedeelte is voor ons toch Noord-West. Bizcaya, Cantabria en Asturias. De natuur is er ongelooflijk mooi, groen en ruig.Mooie steden en dorpen. Het eten beter dan in vele andere gedeelten van Spanje.In September altijd mooi weer en niet zo druk.Wat het tourisme betreft een stuk rustiger dan de kust gebieden.

M.v.g.
J.Alonso Rivas-Bogaerts

Wij gaan altijd met de auto naar Marina D’or in Oropesa Spanje. Eigenlijk hebben wij een appartement om daar te overblijven. Willen jullie ook naar mijn appartement? hier onze web: http://sites.google.com/site/appartementenmarinador/
Jullie kunnen een bericht naar mij sturen. Er zijn ongeveer 1700 kilometers vanaf Terneuzen naar Oropesa. Wij doen het in 2 of 3 dagen. Wij hebben 3 richtingen opgenomen: via north, midden of zuid Frankrijk. Vanaf baby, mijn zon geniet met de reis. Wij stoppen elke 2 uur om hem te laten rusten, spellen, eten, enzovoort. Wij stoppen in verschillende toeristische plaatsen bv. Mont Sant Michel, Carcasson, Lourdes, Andorra, Perpignat, enz. Gewoon reiden door de Pirineen om naar Spanje aan te komen. In Spanje verschillende steden te bezoeken. Tensslote gaan wij naar onze appartement in Marina D’or. Het is een vakantie stad. Het is een vriendelijke Resort voor familie vakantie, prachtig strand en alle toeristische voorziningen zoals pretparken, restaurants, enz. Wij hebben op deze manier onze buurt landen gezien. Wij hebben, foto’s, videos en heel goede herinneringen.
<?xml:namespace prefix = o ns = “urn:schemas-microsoft-com:office:office” /><o:p>:zon02:</o:p>

Wij gaan in februari naar onze Finca in de valei Los Guajares. Dat ligt in de provincie Granada.
Nu wonen we nog in een caravan omdat we daar een huisje aan het bouwen zijn.
We gaan daar zo vaak mogelijk naar toe. Nu vooral om onze olijfbomen te snoeien en de druiven.
Er staat ook een Yurt (mongoolse tent) op het terrein die te huur is.
Voor meer informatie kan je kijken op onze site. Holandaluz

http://www.holandaluz.nl/images/stories/fotonieuwsbrief/yurt%20terras%20300%20x%20200.jpg

Wij gaan half september naar Roquetas de Mar, 20 km van Almeria. Wij gaan dan altijd met de auto omdat wij er minimaal 5 a 6 weken blijven. Iedere keer ontdekken wij weer iets nieuws. Sevilla, Cordoba en b.v. Mérida. Het is daar ongelooflijk mooi. In oktober is de temperatuur rond de 25 graden. Heerlijk.

Begin jaren negentig ging ik 2 keer per jaar naar Roquetas de Mar. Prachtige omgeving en heerlijke temperaturen in mei en oktober.
Vraag me af of de Nederlanders die er toen woonden er nog steeds namen. 1 had een kledingwinkel bij hotel Playa Linda en een andere was een restaurant nabij hotel Playa Azul. Namen ben ik vergeten. Mocht je weten wie ik bedoel, doe ze dan de groeten van Theo.
Na vele jaren in Latijns Amerika wordt het dit jaar in mei San Pedro de Alcantara bij Marbella. Ik hoop zeker een bezoek te brengen aan Sevilla en volop te kunnen salsadansen.

Ik ga een half jaar stage lopen in Barcelona vanaf Februari

Half april voor 5 dagen naar Sevilla met vriendinnen.
Na Madrid, Barcelona, Valencia en Salamanca is nu Sevilla aan de beurt.

Dan loop je net de Semana Santa mis?? Jammer!

Ja jammer, en ook de Feria de Abril. Maar het valt niet mee om meerdere neuzen in dezelfde tijd dezelfde kan op te krijgen grin

In september lekker een week naar Barcelona met een Spanje Gek vriend van mij!!!
Heb er nu al zit in…
Volgend jaar misschien naar Sevilla! (tip vanuit de reis awards, stedentrips!)

Ik ga aankomende zomer maanden juli & augustus werken op Mallorca :smiley: