Deze zomer ga ik waarschijnlijk in augustus ong. 2 weken naar Spanje.
Waarbij ik een paar dagen in Vilajoyosa bij mijn nicht zal verblijven. Zij woont daar al jaren samen met haar man en twee kinderen.
Verder weet ik nog niet wat ik precies ga doen en daarom heb ik tips nodig.
Ik wil denk ik rond de 2 weken en dan ergens 10/11/12 augustus vertrekken en eind augustus weer terug.
Barcelona zou ik erg graag meenemen en verder nog niet echt ideetjes.
Vilajoyoso ligt bij Alicante/Benidorm in de buurt en daar kan ik dus ook meteen wat strand meepakken.
Ik ben nog nooit in Spanje geweest dus alles is leuk om te zien.
Wie heeft leuke tips voor een leuke route?
Waarheen vliegen en van waar weer terug?
Hoe het beste reizen door Spanje? Bus/Trein?
Leuke hostels?
Bezienswaardigheden?
Alles! haha.
Vanwege de hitte zal ik Madrid en Sevilla/Granada overslaan.
Dat is volgens mijn familie daar niet te doen en ook kans op smog alarm.
Ik zal daarom op advies van mijn familie aan de kust blijven.
Zoals het er nu uitziet zal ik heen vliegen naar Malaga en dan vanuit daar overland naar Barcelona reizen om vervolgens vanaf Barca terug te vliegen.
Leuke tips voor deze route?
Of zouden jullie aanraden hem korter te maken en te starten in Alicante (Bij de familie in Villajoyosa) en vanuit daar door naar Barcelona.
Korter stukje maar dus ook minder keus.
Jammer dat er niemand reageert.
In elk geval weer een nieuw idee/mogelijke route.
Goedkoop vliegen op Biarritz (Frankrijk) en dan daar paar dagen verblijven en vervolgens door naar San Sebastian, dan Pamplona, Barcelona, Valencia en afsluiten in Vilajoyosa waarnaar ik terugvlieg vanaf Alicante.
Ook een idee?
Is Pamplona buiten de stierenvechten om ook de moeite waard?
Hey Jitsketje,
Toevallig was ik van de week aan het kijken wat ik ga doen de komende zomer. En ik kwam ook in Alicante terecht. Ik heb in 2009 5 maanden in Malaga gewoond, dus Andalucie heb ik al gehad, maar ik kan nog zovaak daar heen. Is gewoon hartstikke mooi.
Maar ik was ook aan het bedenken om te gaan reizen bij Alicante in de buurt. Alicante, Benidorm, Murcia en Valencia en hoorde net dat je ook met de trein naar madrid kan gaan… Ik wil ook rond dezelfde tijd als jij vertrekken. Ik ben een spanje fan. Ben benieuwd hoe deze kust eruit ziet.
Toen ik daar woonde heb ik 99% van al mijn reizen met de bus gedaan. Is goedkoop en je ziet ontzettend veel mooi natuur.
Ik ga eerst even mijn vakantie aanvragen op mijn werk voordat ik verder ga plannen.
Ik heb gehoord dat Pamplona een hele mooie stad is. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het is denk ik zeker de moeite waard!
Tip: Als je in Barcelona bent, bezoek dan het mooie strand van Castelldefels. Het strand is in de omgeving heel erg bekend en het is veel mooier dan het harde, opgespoten strand van Barceloneta waar je bovendien continu wordt lastiggevallen door illegalen die je hun rotzooi proberen te verkopen.
Hoe kom je in Castelldefels? Neem de trein (ferrocarril) vanaf Passeig de Gracia (in de buurt van Plaça de Catalunya) richting Castelldefels of Vilanova i la Geltru en stap uit op het station (parada) Castelldefels. Het is 4 euro heen en terug (ida y vuelta). De weg naar het strand is makkelijk te vinden, gewoon de weg richting zee volgen en je komt er vanzelf.