Rondreis Spanje met de trein

Hallo hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik zouden deze zomer graag naar Spanje op reis gaan.

We hebben geen auto ter beschikking en zouden liever niet vliegen (door risico vulkaanas). Daarom zouden we graag met de trein (en tgv) reizen.

We houden van mooie steden, natuur (wandelen, fietsen, …) en mooi weer ook wel.

Ik ken niet heel veel van de streken in Spanje die goed te doen zijn om met de trein te reizen.

Ik dacht momenteel bv. aan: tgv naar het zuiden nemen (Bordeaux), en dan Bilbao, Pamplona en zo? En eventueel Madrid.
Wat denken jullie is goed te doen?

En van overnachtingen, wat mogen we zo ongeveer rekenen voor de goedkoopste kamers (2 personen) in hotels of hostels?

We reizen 14 dagen, om een idee te geven.

Hartelijk dank,

Groeten

Hey HalaMadrid,

Wat leuk om te horen dat je een treinreis gaat maken door Spanje. Het is zeker een mooi land en je hebt zoveel mooie gebieden en streken. Het enigste tip wat ik je kan geven is dat je zeker Barcelona moet bezoeken! Ik weet verder niet zoveel over de andere steden, maar in Barcelona valt er echt ontzettend veel te doen zoals: Fietsen door de Montjuic (berg), de artistieke gebouwen van** Gaudi, park** Ciutadella en Gaudi park (hier kan je wandelen, picknicken en ontspannen), je kan langs de stranden en wijken van Barcelona gaan fietsen.

Je kan ook vanuit Barcelona naar Montserrat en dat is echt zeker een aanrader. Ik ben daar laatst onlangs geweest en iedereen die naar Spanje komt moet dit een keer gezien hebben in hun leven. Zo te lezen hou je van wandelen en natuur. Nou dan denk ik echt dat je dit super gaat vinden.
Ik heb nog nooit in mij leven zo’n mooie uitzicht gezien.

Voor meer tips of informatie stuur dan een bericht terug of neem een kijkje op mijn blog www.oh-barcelona.com/nl/blog/

Un Saludo,

Oh-Carlos

Hoi!

Reizen in Spanje met de trein (en de bus! Kijk op Alsa.es) is erg goed te doen. Ik heb in Andalusië met de bus en trein gereisd en dat was geen enkel probleem.

Je kunt kijken op Renfe.es (Spaanse treinen) en Alsa.es (bussen, erg goedkoop, goede bussen, heel punctueel).

Baskenland is schitterend en kan je San Sebastian, Pamplona en Bilbao aanbevelen, dat was heel erg leuk. Als je via Bordeaux reist is het leuk om Biarritz ook aan te doen. Mooie stranden, leuk plaatsje, lekker eten en leuk stappen 's avonds. Via Biarritz kun je gemakkelijk doorreizen naar San Sebastian, je kunt even kijken op Euskatren.es, dat is de trein die door Baskenland rijdt, dus wellicht kun je kijken waar die trein allemaal stopt en of deze plaatsen je leuk lijken. Je kunt nog verder reizen naar het Westen, bijvoorbeeld Santiago de Compostella. Absoluut schitterend.

In Baskenland en Noord-Spanje wil het nog wel eens slecht weer zijn, maar dan kun je vanaf de grote steden een snelle trein naar bijvoorbeeld Barcelona of Madrid nemen. Vanuit Barcelona kun je diverse dagtrips maken en vanuit Madrid kun je bijvoorbeeld met bus of trein Salamanca, Segovia en Toledo bekijken: prachtig!!

Heel veel plezier gewenst!

Heel erg bedankt voor de informatie.

Ik denk dat ik het zo zal doen. Met de tgv naar het zuiden van frankrijk (kant bordeaux) en dan eventueel ergens overnachten in Biarittz of hierrond. En dan denk ik Pamplona, Burgos, Bilbao, San Sebastian, …

Over het weer: is het echt slecht weer? Of is het gewoon wat frisser dan de middellandse zee kant? Het mag gerust tussen de 20 en 25 graden zijn maar toch niet elke dag regenen?

Ik heb me juist een trotter reisgids gekocht want ik denk wel dat het de moeite is om er heel te gaan.

Grs