In januari ga ik voor een half jaar naar Spanje, dit met activity international. Het is de bedoeling dat ik eerst een maand in Madrid Spaans ga leren en dan nog 5 maanden ergens in Spanje aan het werk ga.
Maar nou bedacht ik me ineens dat het ook wel heel erg leuk zou zijn om ipv 5 maanden te werken daar 4 van te maken en dan nog een maand door Spanje te gaan trekken.
Uiteraard staat Barcelona op het lijstje maar ook naar Sevilla en Marbella zou ik dan willen.
Nou rest mij alleen nog een aantal vragen.
Is het mogelijk om rond juli ter plekke op de dag zelf nog een kamer te vinden in 1 van deze steden? En dan bedoel ik uiteraard niet de kamers van 70 euro per nacht maar de wat goedkopere kamers. Of zit het in het hoogseizoen allemaal zo vol dat er zelfs geen bed meer over is?
Verder zou ik graag willen weten hoe het met het openbaar vervoer zit daar, ik las dat de bus ontzettend goedkoop is maar als je van de ene kant naar de andere kant van het land moet, (bij wijze van spreken dan) dan ben je zeker wel een hele tijd onderweg? En de treinen, wat zijn de prijzen daarvan?
Ook zou ik graag willen weten of er iemand is die mij nog andere steden aan kan raden. En dan het liefste de mooie steden waar het toerisme niet echt leeft en het dus ook niet echt druk is, maar waar wel een hoop te zien is.
Hopelijk is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden!
Kamer vinden: makkelijk en goedkoop via www.loquo.com, dat is bij particulieren (meestal). Je heb een aparte sectie voor korte termijn kamers waar je ff moet kijken en loquo.com is voor ongeveer heel Spanje (onderverdeeld in steden). Maar ik zou niet alles op de bonnefooi doen! Grote steden kunnen toch druk zijn, of er is een belangrijk congres waardoor alles vol zit, of je komt toch duur uit. En ja, natuurlijk zijn er overal hostals, die zijn goedkoper.
Steden voor in de buurt van Barcelona om te bezoeken, zeg ik: Girona, Tarragona en Zaragoza en als je kunt echt ff naar Dali museum in Figueras gaan, echt super!
Caceres is zeker de moeite waard evenals Granada, Ronda, Toledo. Maar ook het noorden van Spanje is erg mooi: Asturias, Bilbao, Salamanca, Santiago de Compostela…Eigenlijk heb je veel meer tijd nodig.
Persoonlijk zou ik Marbella er meteen uitgooien: wel een leuk plaatsje maar verder niets bijzonders (en wel prijzig). De afstanden zijn erg groot hier en busreizen dus erg lang. Alternatief is de hogesnelheidstrein die een deel van Spanje bestrijkt. Erg goed en erg snel maar niet goedkoop. Meer info: 404
Enne natuurlijk wel Sevilla!!! (moet mijn stad(je) verdedigen)
Dank julliewel!!
Hier heb ik echt wat aan.
Ik had ook nog een vraag over het openbaar vervoer.
Want heb je geen maandkaarten o.i.d?
Waar ik een maad lang bijvoorbeeld mee door Spanje kan reizen?
Pff, ik denk dat maandkaarten misschien wel voor de trein zijn te verkrijgen, hoewel er hier onderscheidt wordt gemaakt tussen AVE (hogesnelheidstreinen) en trenes de cercania (lokale treinen) en beiden hebben een ander tarief. Verder zijn er de busbedrijven die lange afstanden rijden maar of die elkaar overlappen weet ik niet.
Op deze site kun je wel je routes plannen en tarieven opvragen:
Ik zou overigens de trein/bustijden goed nakijken.
Het is niet zoals hier dat er tig treinen/bussen in het uur gaan (in ieder geval niet in de kleinere plaatsen).
Voorkomt een lange tijd wachten.