Hallo Spanje kenners!
Mijn vriendin en ik willen dit jaar n10 dagen naar Spanje op vakantie… We hebben geen zin in een typische strandvakantie (veel disco en alcohol).
Ons plan is het volgende… we willen een vliegticket Barcelona kopen, een paar dagen de stad verkennen en in een goedkoop hostel verblijven, en daarna met een grote rugzak naar een andere stad gaan per trein.
De periode is augustus 2005.
-Wie kan me wat tips geven over steden/dorpjes die je makkelijk met de trein kan aandoen?
-Is het verstandig in augustus naar Bercelona te gaan? Is het niet te warm en zijn de steden niet verlaten door weg getrokken Spanjaarden?
-Is treinreizen in Spanje financieel te doen?
-Wie heeft er nog wat low-budget tips voor ons?
Marty
Hi Marty,
Kijk voor leuke en handige informatie over Barcelona op Barcelona Travel Guide
Groetjes,
Nadine.
Hoi Marty,
Strand en alcohol vakantie kan je idd in Nederland doen . Daar hoef je idd niet voor naar Spanje te gaan :rolleyes:
Er is in Spanje meer dan stranden en alcohol. daar is het land te mooi voor 
Natuurlijk Lonly Planet boek is een aanrader maar je kan ook Het Capitool nemen ( in het Nederlands ) een uitgebreide uitleg over Spanje met zijn cultuur en historie 
Ik heb ooit in Madrid een autotje gehuurd via PEPECar.
voor 1 euro per dag !
De auto met reclame stickers (smart car ) . Misschien dat die nog bestaat en dat je dat ook kan huren in Barcelona .
Een eigen autootje is wel handig en in vergelijking met het openbaar vervoer ideaal en redelijk goedkoop .
Als je een auto wilt huren , doe dan zelf ter plaatse en niet via een hotel of een reisorganisatie , die krijgen n.l. provisie e.d.
Ik wens jullie veel plezier toe 
Rene