wanneer binnenlandse vluchten china boeken?

Op 13 oktober vertrekken wij op vakantie naar China. We zullen hier 2,5 week blijven. Nu willen wij tijdens onze reis een aantal binnenlandse vluchten boeken op de de volgende trajecten Xian - Chengdu en Chengdu - Guilin. Ik vroeg me af wanneer ik deze het beste kan boeken. Ik hoorde dat de vluchten het goedkoopst waren 2 a 3 weken voor vertrek. Ook op ctrip en elong.net is dit te zien. Nu vraag ik me af of er 2 a 3 weken van tevoren in oktober nog genoeg tickets te vinden zijn. We vliegen natuurlijk het liefst sochtends vroeg of savonds laat zodat we overdag zoveel mogelijk kunnen zien?

Nu had ik nog een aantal vragen over het visum. Waarschijnlijk eindigen wij onze reis in Hong kong. Echter hebben wij een terugvlucht vanaf Beijing naar Nederland. We moeten dus vanaf hong kong een vlucht nemen naar beijing. We willen savonds laat terugvliegen naar beijing (aankomst beijing ongeveer 00:30 en vliegen dan om 06:00 terug naar NL. We moeten dan echter wel koffers ophalen en opnieuw inchecken daar het een andere maatschappij betreft. Moeten we hiervoor dan een double entry visa aanvragen, transit visa of kan deze overstap gemaakt worden zonder visa?

Daarnaast twijfel ik erg tussen het bezoeken van hong kong of shanghai. Beide hebben we de tijd niet voor dus vroeg me af welke stad het meest interessant is. Shanghai heeft naar mijn idee vrij aparte gebouwen, wat me wel trekt. Hong kong ziet er naar mijn idee wat meer “standaard” uit, of heb ik dit mis? Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Alvast bedankt voor de hulp!:chin: