drie weken Beijing naar Hong Kong rondreis

Hallo iedereen,

Ik wil graag samen met mijn vriend in september drie weken naar China om rond te reizen. Ik heb inmiddels wat rondgekeken en kwam hierbij tevens op de webpagina’s van fox en 333travel.nl. Hierbij zijn de reizen compleet samengesteld, maar ik vraag me af of het niet leuker is om zonder een volgepropt reisschema te gaan reizen.

Ik dacht eraan om naar de volgende plaatsen te reizen:
Beijing;
Pingyao;
Xian;
Guilin;
Yangshou;
Guangzhou;
Hong Kong.

Hierbij vroeg ik me tevens af of je het beste alle binnenlandse vluchten (richting Gullin) en nachttreinen van te voren moet boeken (en zo ja, waar?). En hetzelfde vroeg ik me af met de hotelaccommodaties. Hiernaast vroeg ik me af wat jullie reisschema’s zijn geweest naar China en of jullie eventueel andere plaatsen aanraden! Alle tricks en tips zijn in ieder geval welkom. Dit wordt namelijk mijn eerste rondreis ooit!!

Alvast bedankt :).

Hey Evanathalie,

Tof dat je naar China wilt komen, zeker doen! China is heel mooi en heeft veel te bieden!
Je route zou ook wel kunnen, het ligt er wel even aan hoeveel tijd je wilt besteden in elke plaats.

Voor het boeken van vluchten kun je ctrip & elong gebruiken. Die zijn goed en betrouwbaar. Je kunt er soms heel goedkope vluchten boeken.
Treintickets zijn lastiger te boeken vooraf, maar die kun je ook in China kopen. Houd er dan wel rekening mee dat je soms geen kaartjes kun krijgen voor de dag waarop je graag zou reizen. Hostels kunnen je vaak helpen om een treinkaartje te boeken (voor een kleine vergoeding).

Ho(s)tels kun je vooraf boeken, maar vaak lukt het ook wel om ter plaatse wat te vinden (bij aankomst). Ook hier geldt dat je de receptie kunt vragen voor jou te bellen naar een ho(s)tel. Je kunt ook zelf bellen; vaak wordt er in ho(s)tels wel Engels gesproken.

Hoi

Wij hebben een vergelijkbare reis gedaan met stipreizen ( bbi reizen)
Dit is ons erg goed bevallen, veel gezien.
In Hongkong hadden we wel langer willen blijven maar helaas kan niet alles in 3 weken
Mocht je meer willen weten hoor ik het wel

Gr. Antoinette

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor de informatie!

Ik zie bij bib reizen enkel groepsreizen klopt dit? Ik wil graag een individuele reis maken, maar twijfelde er vooral aan om dit volledig zelfstandig te doen of via een reisbureau. Ik ga me eens verdiepen in het boeken van de treinreizen, want misschien is het wel een keer fijn om het vast zijn aan een schema los te laten!