3 Weken China haalbaar?

Hallo,

28 maart vertrek ik samen met mijn vriendje naar China om daar vervolgens 3 weken rond te reizen.
Het is zo’n groot land en helaas hebben wij maar 3 weken dus ik vraag mij af of de reisroute (niet in deze volgorde) die we in gedachte hebben wel haalbaar is.

Beijing
PinyaoGuillin
Kunming
Dali or Lijang
Chengdu
Hong Kong
Hangzhou

Ik begrijp dat dit misschien een beetje veel van het goede is, maar vraag mij af welke plaatsten we ECHT niet moeten missen. En ook in welke volgorde slim is?
Het is ivm stofstormen vanaf half april in Beijing, belangrijk dat we daar de eerste dagen doorbrengen om deze te vermijden op de terugweg.

Ook vraag ik mij af of het te doen is ivm reizen, is dit allemaal haalbaar met de trein? En hoeveel tijd zal dit ons gaan kosten?
Helaas vliegen we waarschijnlijk retour op Beijing en moeten wij dus ook weer helemaal terug reizen.
We wonen in London en ik vind het hier een stuk moeilijker om iets van een WORLDTICKETCENTRE oid te vinden( alles lijkt hier online geboekt te worden) die advies geven of een flexibele ticket aanbieden. Misschien beter om vanuit Holland te vliegen? Of Duitsland?

Alvast heel erg bedankt!!

Hallo, ik weet niets van China, wel van tickets zoeken. Maar ik zie je probleem niet. Je kunt gewoon bij World Ticket Centre zoeken. En bij Tripadvisor, en bij Expedia en bij, waarschijnlijk, CheapTickets, Tix, etc. Voor rond 665 euro heb je keus uit verschillende maatschappijen. Of direct kijken bij China Airlines, kortom, plenty mogelijkheden, ook vanuit Londen.

Sorry, ik heb je verkeerd begrepen, je wilt naar een kantoor van iets als World Ticket Center. Los van het feit waarom je niet online boekt, iets dergelijks moet er toh in een stad als Londen wel zijn? Flight Centre London heeft wel diverse kantoren. In Australië zijn ze ‘top of the bill’. Wat ook werkt is op het net kijken, naar het reisbureau gaan en zeggen: kijk, dit kan ik boeken, kunnen jullie me dat ook aanbieden? http://www.flightcentre.co.uk/contact-us/store-finder

Als ik online book kan ik niet een andere vertrek locatie aanvragen, bv van London naar Beijing en terug vanuit Hong Kong.

Bedankt voor je reactie :slight_smile:

Hallo Rhea; ziehier wat ik vond bij World Ticket Centre: Het ziet er wat onoverzichtelijk uit maar de eerste kolom is Londen-Beijing-Hongkong-Londen (va 694), het tweede rijtje is idem vanuit Amsterdam (va 595). Je zou zelf Dusseldorf nog kunnen opzoeken.
Succes. Ik heb maar wat aangenomen voor de datum van de terugvlucht.

Londen (incl. all airports) - Beijing,Capital // Hong Kong - Londen (incl. all airports)
Heenvlucht: 28/03/2013, terugvlucht: 18/04/2013, 2 volwassenen

Beschikbare vluchten:

Maatschappij Rechtstreeks 1x overstap
Aeroflot

• € 694,-
    bekijk vlucht -
    China Southern

• € 736,-
      bekijk vlucht
      KLM
  • € 807,-
    bekijk vlucht -
    Qatar

• € 815,-
    bekijk vlucht -
    Finnair

• € 819,-
    bekijk vlucht -
    Emirates

• € 952,-
    bekijk vlucht -
    Lufthansa

Amsterdam - Beijing,Capital // Hong Kong - Amsterdam  

Heenvlucht: 28/03/2013, terugvlucht: 18/04/2013, 2 volwassenen

Beschikbare vluchten:

Maatschappij Rechtstreeks 1x overstap
Aeroflot

• € 595,-
    bekijk vlucht -
    China Southern

bekijk vlucht € 654,-
bekijk vlucht -
Qatar

• € 663,-
      bekijk vlucht
      KLM
  • € 686,-
    bekijk vlucht -
    Emirates
  • € 715,-
    bekijk vlucht -
    Lufthansa
  • € 725,-
    bekijk vlucht -

Thanks!

Heeft iemand nog tips voor de reisroute? Is dit haalbaar? :slight_smile:

Je hebt 3 weken de tijd incl reistijd van/naar China?
De plaatsen die je noemt zijn allemaal de moeite waard. Misschien even kijken wat je wilt zien en hoe lang je overal wilt blijven. Bijv. Beijing gaan wij 4 nachten verblijven. Guilin is voor ons alleen een overstapplaats daar is niet zoveel te doen. Yangshuo is wel een heerlijke plek naar het schijnt, dat is voor ons een rustpunt en blijven we 4 nachten, Kunming verblijven wij maar 1 nachtje.
Ik denk dat Hangzhou teveel wordt voor 3 weken als ik het reisschema bekijk. Wij volgen ongeveer dezelfde route in 4,5 week. We beginnen in Shanghai en eindigen in Hong Kong en ik denk dat dat al op sommige plekken een enorme rush wordt.

Kijk anders even op sites van touroperators die een georganiseerde reis naar china aanbieden voor tips. En leen/koop wat reisgidsen om een idee te krijgen.

Tip: reizen in China kan lastig zijn als dingen niet gaan zoals je wil, het zijn niet de meest vriendelijke mensen… daarom mijn tip: blijf liever ergens langer om alles goed op je in te laten werken en ga niet rennen-vliegen! Door de grootte van het land zou ik je ook aanraden heen te vliegen op Beijing en dan terug vanaf Hong Kong als je daar eindigt. Besef ook dat de reis-afstanden erg groot zijn dus vliegen of nachtttreinen de beste opties zijn om voldoende kijk-tijd over te houden.