Vooruit verblijf/reizen boeken of daar boeken?

Goede dag,

Een vriend van mij en ik gaan vanaf 13 juli ruim 3 weken naar China. We willen sowieso de volgende steden bezoeken:

Hong Kong (vliegen we heen op);
Shanghai;
Xi’an;
Beijing (vliegen we terug op);
Een dorp/plaats tussen door.

Nu hebben we een discussie waar we niet echt uitkomen: Boeken we de binnenlandse reizen en overnachtingen vooruit of boeken we daar steeds ter plekke?? Ik heb zoiets van, laten we nu alvast de reizen(vliegtuig/trein) en overnachtingen boeken en hij heeft zoiets van we zien het daar wel, mede omdat we dan eventueel ergens wat langer kunnen blijven als we niet alles hebben gezien. In het laatste lijkt mij een gevaar te schuilen.

De vliegtickets naar China, terug naar Nederland en eerste 2 nachten in Hong Kong zijn in ieder geval geboekt.

Wat zeggen jullie? Ik weet niet meer wat het beste is.

Ik ga vanaf 1 juli dezelfde trip ongeveer doen, maar ik trek er 7 weken voor uit. Ik heb van tevoren alle hotels geboekt (moet ook ivm visum), al denk ik dat ik de helft ga annuleren als ik daar ben, omdat ik flexibel wil zijn.

vluchten en treinkaartjes ga ik daar een paar dagen van tevoren boeken. Zoveel zal het niet schelen in prijs en beschikbaarheid toch?

1 like

Okey klinkt goed!

We hebben een enkel hostel één nacht geboekt. Daar willen we volgende week dan het visum mee boeken. Zou dat gaan?

Volgens mij kan dat niet hoor. Maar je kan op booking.com hotels boeken en gratis annuleren.

Voor het visum heb je minimaal nodig:
Hotelboeking voor de eerste vier nachten
Vluchtboeking of kopie E-ticket
Reisbeschrijving

En niet te vergeten:
aanvraagformulier + paspoort + pasfoto

Met goede groet,
Froja

1 like

Nou ik moest van het visumbureau toch echt voor elke nacht een hotelboeking hebben, anders zou het consulaat het niet accepteren. Dit geef je zelf ook aan in een post in een andere thread Froja.

1 like

Dat is een maand of twee zo geweest
Echter niets zo veranderlijk als een ambassade
Je kan per week andere regels hebben

En dit is zoals het nu gaat …
Had ook liever dat ze niet alsmaar wat anders verzinnen … scheelt een hoop werk :smiley:

Met goede groet,
Froja

1 like

Wij hebben eind mei onze visums geregeld en een globaal reisschema was voldoende (waarbij we van dag tot dag de plaatsnamen hadden opgenomen). We hebben van de 4 weken alleen ons eerste verblijfadres in Beijing (4 dagen doorgegeven).

1 like

Bedankt voor de vele reacties! Als mensen nog meer ervaringen hebben met t aanvragen van het visum: graag delen :slight_smile:

Maar het moet voor hun toch raar zijn als ze eisen dat je overnachtingen noteer en dan staan er maar 4 a 5 nachten? :stuck_out_tongue: Of hoe moet ik dit zien?

ze zijn schijnbaar toch niet zo streng als ze beweren. Ik heb nog geen maand geleden een visumaanvraag gedaan, met hotelovernachting voor de eerste 2 nachten, en ik heb mijn visum gewoon gekregen.

1 like

Wij hebben gister de aanvraag gedaan met de eerste 8 nachten aan hostels… Toen was het bedtijd en heb ik alles bijeen geraapt om het de volgende dag(afgelopen dinsdag) alles in te leveren :slight_smile: