Hallo,
Mijn vriend wil niet naar China omdat hij denkt dat hij alles van te voren vast moet leggen. Daar gaat mijn droomreis…
Maar als wij een ticket overleggen, de eerste nachten in de eerste 2 steden en de laatste paar nachten in Beijing vastleggen, dan is dat toch voldoende? Daartussen zitten dan 2 weken. We kunnen de plaatsen aangeven. Zodat we toch vrijheid hebben. Of is dit iets te positief gedacht?
Hallo Jacq,
In ons geval was dat voldoende. Heb er een reisplan aan toegevoegd met een overzicht per dag wat we waar gingen doen (hoef je je niet aan te houden. wel zorgen dat het overeenkomst met je vliegtickets uiteraard…). heb er ook een korte begeleidende brieg bijgedaan (half a4) met uitleg waar we naar china wilden. samen met de bevestiging van de vliegtickets en de reservering van de eerste 4 hotelnachten. Kreeg het visum zonder probleem en heb heerlijk 3 weken kunnen rondtrekken.
Een andere, veel gelezen manier hier is om een hotel of hotels te reserveren en na het ontvangen van het visum, de boekingen weer annuleren. heeft voor mij niet echt de voorkeur. vind het niet zo netjes richting de hotels en het is een hoop gedoe. Boek uiteraard wel hotels die je gratis kunt annuleren als je hier voor kiest… Laat je je visum regelen door een visumbureau? dan kun je het ff navragen wat de beste optie is.
op onze site (www.reisbloggers.nl) kun je bij china wel lezen via welk bureau wij het hebben laten regelen en hoe we het hebben aangepakt. volgens mij is er in tussentijd nog nix veranderd qua visumaanvraag voor china.
succes!
Greetz,
Reisbloggers
www.reisbloggers.nl
Mijn ouders hebben bij hun visumaanvraag aangegeven dat ze in 2 steden zouden verblijven, in het echt hebben ze een rondreis gedaan. Op de website www.booking.com hebben ze twee hotels geboekt (aankomst en vertrekstad vliegtuig, deze reserveringen hebben ze bij de aanvraag gedaan) die ze na het ontvangen van de visum weer hebben geannuleerd.
Je hebt precies dezelfde vraag al eerder op dit forum gesteld en toen ook al antwoorden gekregen.
Hoi,
Ik heb vanmorgen de ambassade in Brussel gebeld (ik woon in Belgie, maar heb een Nederlands paspoort). Ze sprak alleen engels, maar nam de tijd voormijn vragen. Ik had op de site wel al eenaantal zaken gelezen die ik moet meenemen, maar over een aantal zaken vind iksteeds tegenstrijdige berichten vandaar.
Ik moestmeenemen:
- Vliegticketsretour
- Hotelvoor de eerste paar nachten (niet de hele reis)
Wat voor mij onduidelijk was: - Reisroute mocht,maar moest zeker niet
- Omdat ik eenNederlands paspoort heb, hoefde ik geen bewijs van inwonersschap van Belgie meete nemen. Evt de groene kaart mocht wel, maar moest niet.
- Hong Kong teltniet mee voor je dagen in China (qua visumtijd).
- Begeleidende brief hoefde ook niet als toerist
Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan!
Groetjes Kim
[ul]
[li] [/li]
[/ul]
Ik heb het idee, dat de visum eisen in Nederland en Belgiĕ verschillen. En dat je in Nederland meer stukken moet aanleveren dan in België. Weet dit echter niet helemaal zeker. Hong Kong is een aparte administratieve regio van China en voor Hong Kong heb je geen visum nodig. Pas als je van Hong Kong naar China gaat, heb je je Chinese visum nodig.
Dat klopt, een hotelboeking voor de eerste nacht is voldoende, in ieder geval als we het visum in Brussel aanvragen. Zie www.visumdienst.com
-
-
- Updated - - -
-
Dat klopt, een hotelboeking voor de eerste nacht is voldoende, in ieder geval als we het visum in Brussel aanvragen. Zie www.visumdienst.com