Duidelijkheid visum

Hallo,
Mijn vriend wil niet naar China omdat hij denkt dat hij alles van te voren vast moet leggen. Daar gaat mijn droomreis…
Maar als wij een ticket overleggen, de eerste nachten in de eerste 2 steden en de laatste paar nachten in Beijing vastleggen, dan is dat toch voldoende? Daartussen zitten dan 2 weken. We kunnen de plaatsen aangeven. Zodat we toch vrijheid hebben. Of is dit iets te positief gedacht?

Mijn laatste info van vidum buro is: alle nachten boeken en bevestigingen mee sturen bij aanvraag … Bel ander even zelf zo n buro dan heb je info van nu… Mijn info is pak m beet twee maanden geleden inmiddels

gr Sara

Als je bv met een reisbureau als koning Aap gaat, dan kan het ook niet anders dan door Koning Aap, aangezien alle verblijven moeten worden doorgegeven.

Sommige hotels kun je boeken via booking.com en dan kosteloos annuleren. Dan heb je alsnog vrijheid.

Hierboven geeft Jenny de manier aan: gewoon een reisprogramma bedenken met zo’n 4 of 5 grote / toeristische steden en al je hotels daarbij boeken op een site als booking.com. En als je je visum hebt ze dan weer kosteloos annuleren (wel er even op letten dat dat kan bij het hotel dat je boekt). Zo heb je alle vrijheid om eenmaal in China je reis zo toe doen als je zelf wilt. Er wordt daar in China echt niet gecheckt of je de reis maakt, die je bij je visumaanvraag hebt opgegeven. Succes!