ik vroeg mij af in hoe verre het verplicht is om je totale reis al geboekt te hebben? Ik ga van de zomer een rondreis maken van Beijing naar Xi’an, Shanghai en Tianjin. Is het aangeven van een reisschema voldoende bij de aanvraag of moet ik alle hotels/hostels en treinkaartjes bij voorbaat al boeken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee en heeft iemand nog tips?
ik ben hier ook nieuwsgierig naar omdat wij ook van de zomer met onze kids naar china gaan. er wordt aangegeven dat je alles inclusief hotelbevestiging al aan moet geven bij de visum aanvraag. Ik kreeg de tip om dan maar te boeken bij booking.com en goed kijken of je het wel weer kunt annuleren. mijn vraag is in hoeverre er in China zelf op gecontroleerd wordt???
Wij hebben niet zoveel zin om zo vast te zitten in ons schema.
groetjes Nancy
Ik voeg altijd bij mijn visumaanvraag voor China een dag tot dag reisprogramma en bijpassende hotelboekingen voor de hele reis. Ik boek die overnachtingen op booking.com. En na verkrijging van het visum annuleer ik die boekingen weer. Kan over het algemeen gratis op booking.com (wel even opletten bij de boeking of dit inderdaad het geval is). Eenmaal in China wordt hier niet op gecontroleerd en kun je dus gewoon je eigen reisplan trekken.