Visum en reserveringen

Komende juli / begin aug willen we naar Beijing - Pingyao - Xi’an … etc. maar niet met een reisorganisatie. Nu vraag ik mij af: hoe gedetailleerd en zeker moet het reisplan zijn om een visum te krijgen? Treinkaartjes zijn pas 30 dagen van tevoren te boeken. Als dat lukt, heb ik dan pas bewijs van vervoer. Dan kan ik daarna pas een visum aanvragen. Dat vind ik wel krap! Zeker gezien de bureacratie en willekeur van de ambassade. Of zie ik dit verkeerd?

Ik ben afgelopen jaar geweest . Ik heb gewoon een random rondreis van internet afgeplukt en via booking,com hotel reserveringen gedaan die allemaal annuleerbaar waren met korte omschrijving van activiteiten . Je hoeft geen trein reserveringen etc te overleggen. Na afgifte visum heb ik alles geannuleerd en ben ik mijn eigen plan gevolgd

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Het klopt wat Claire aangeeft. Je hoeft geen vervoersbewijzen te overleggen bij je visumaanvraag. Behalve dan de tickets van je vlucht naar China en China weer uit. Kies gewoon een aantal grote steden in China uit voor het te overleggen reisplan en boek in die steden hotels op bijvoorbeeld booking.com. Zorg er daarbij voor dat je die hotels gratis kunt annuleren. En dit doe je zodra je je visum hebt. Voor het vervoer tussen die steden geef je in je reisplan aan dat je vliegt of met de trein gaat. Dat is voldoende. Dat je eenmaal in China een heel andere rondreis maakt, is iets wat niemand controleert.

Wij hebben onze reis ook zelfstandig gepland/geboekt. Met bureaucratie en willekeur van de ambassade hebben wij overigens niets te maken gehad. Naast het reisplan dat we hebben aangeleverd hebben we wel een extra brief moeten toevoegen i.v.m. een bezoek aan Turkije. Als je een stempel van Turkije in je paspoort hebt dan moet je aangeven wat de reden was van je bezoek. Ik heb in een brief van 2 zinnen aangegeven dat ik voor toeristische doeleinden in Turkije ben geweest en dat heb ik ondertekend. Geen gedoe of niks, ons visum is in 1 keer goedgekeurd en we hebben een gewelde reis door China gehad!

Dank, dat klinkt goed!

hoe kom je met je camper china binnen, zonder dat je verplicht n oppasser moet meenemen ?