Ik ben van plan met de trans-Mongolië expres te gaan en vanaf china door naar Katmandu en daarna India te gaan. Echter zit ik met het visum in m’n maag, namelijk:
moet ik alle hostels reserveren?
mag ik Tibet in m’n reisschema noemen?
het belangrijkst: moet ik persé een out-ticket hebben?
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij de visum aanvraag.
Ik zit een beetje met hetzelfde…tickets geboekt…maar wil niet alles van te voren vastleggen…
Ik heb net met de visumdienst gebeld, en die gaven aan dat sinds twee maanden aanraden de volledige reis te kunnen aantonen met een reserveringsnummer en het consulaat dit steeksproefgewijs controleert. Mocht je dit niet willen omdat je gaat backpacken moet je een brief opstellen waarom jij niet van te voren dit hebt kunnen boeken.
Heeft iemand hier recent ervaring mee??
Alvast bedankt
Gr Stephanie
Als je een in en uitreis geboekt hebt, plus de eerste vier overnachtingen en er een reisschema bij doet, krijg je gewoon een visum.
Wel moeten de opgegeven tickets kloppen, omdat er inderdaad steekproefsgewijs wordt gecontroleerd. Dit geldt ook voor telefoonnummers en werkgever.
Ik heb vorige week onze visa opgehaald: wij vliegen op Hong Kong en ik had alleen van het hotel in Hong Kong een boekingsbevestiging. Ik heb twee hostels opgegegeven in de steden die we denken te gaan bezoeken (maar nog niet geboekt hebben) en verder niets. En ik kreeg de visa zonder problemen/vragen.
Bij beiden is geen sprake van een personeelstekort.
Voor China is de verwerkingstermijn gewoon vier dagen (spoed kan niet meer): vandaag(vrijdag) inleveren is woensdag ophalen.
Ook bij Rusland is het geen geval van personeelstekort, wel van quota voor het aantal in te leveren aanvragen per week/per visumbureau. De verwerkingstermijn varieert daardoor van vijf tot tien werkdagen.