Nieuwe regels Chinees visum

Hoi allen,

Ik wil in april naar China, Tibet en Nepal. Ik heb een ticket naar Chengdu en vlieg terug vanuit Kathmandu. Nu lees ik echter dat de regels voor een Chinees visum zijn aangescherpt, wat inhoudt dat je hotelboekingen voor het volledige verblijf moet overleggen. Deze heb ik nog niet. Ook wordt er gevraagd om een reisschema. Voor zover ik dat al heb komt in mijn geval Tibet hier in voor, maar dat wordt afgeraden te vermelden.

Heeft iemand al ervaring met dit dilemma?

Vriendelijke groet,

Jeen

Hallo Jeen,

Kijk even hieren hier

Groeten,
Froja

1 like

Hallo ,
in mei maak ik met Fox vakanties een reis naar China en Tibet. Ik heb geen Nederlands paspoort en moet dus zelf mijn visum aanvragen.
Ik heb begrepen dat ik enkel een visum voor China moet aanvragen .
Nu lees ik dat een"officieel " reisplan moet opgegeven worden . Echter mijn boekingsgegevens spreken eveneens van Tibet .
Hoe los ik dat het best op ?
als ik naar Tibet ga , kan dat met een single entry visum ?

alvast bedankt voor de reacties
Eddy

Hallo Eddy,

Vind het raar dat het reisbureau voor jou geen visum kan/wil regelen. Er hoeft alleen een V2011.B formulier extra bij de aanvraag gevoegd te worden.

Vraag bij het reisbureau hoe zij het formulier invullen (met of zonder Tibet)
en welke documenten ze er dan bijdoen.
Als ze je wel de reis willen verkopen, moeten ze je ook van de goede informatie/documentatie voorzien om het visum aan te kunnen vragen.

Voor een reis naar China met een uitstapje naar Tibet is een single entry voldoende, is immers “onderdeel” van China.

Met goede groet,
Froja

1 like