Backpackreis China

Hallo,

We vertrekken 31 maart met z’n tweeën naar China :chin:.

We hebben de volgende planning gemaakt:

31 mrt 2010 dag 1 Vertrek Antwerpen 12.31 uur
1 april 2010 dag 2 Aankomst Beijing 8.55 uur
2 april 2010 dag 3 Beijing
3 april 2010 dag 4 Beijing
4 april 2010 dag 5 Beijing -> Ping Yao nachttrein
5 april 2010 dag 6 Ping Yao
6 april 2010 dag 7 Ping Yao -> Xi’an nachttrein
7 april 2010 dag 8 Xi’an
8 april 2010 dag 9 Xi’an -> Chengdu vlucht?
9 april 2010 dag 10 Chengdu
10 april 2010 dag 11 Chengdu -> Yangshuo vlucht?
11 april 2010 dag 12 Yangshuo
12 april 2010 dag 13 Yangshuo
13 april 2010 dag 14 Yangshuo
14 april 2010 dag 15 Yangshuo
15 april 2010 dag 16 Yangshuo
16 april 2010 dag 17 Yangshuo - Shanghai vlucht
17 april 2010 dag 18 Shanghai Grand Prix F1
18 april 2010 dag 19 Shanghai
19 april 2010 dag 20 Shanghai
20 april 2010 dag 21 Vertrek Shanghai 23.20 uur
21 april 2010 dag 22 Aankomst Amsterdam 5.05 uur

Nu willen we graag op 17 april naar de Grand Prix van Shanghai. Zijn hier mensen wel eens heen geweest? Is het beter om hier al tickets te bestellen of is daar een verkooppunt?

We willen een aantal keer een binnenlandse vlucht. Is het mogelijk om gewoon naar het vliegveld te gaan en daar de vliegtickets aan de balie te kopen.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat er nog allemaal in Shanghai (of omgeving) te doen is aangezien we daar een aantal dagen willen verblijven.

Gr Nick

Wat willen jullie in Xi’an en Chengdu doen? Beide steden verdienen een extra nacht. Bedenk ook dat er met name vanuit CD hele mooie dagtrips (ook meerdaagse) te maken zijn.

Binnenlandse vluchten zou ik circa 2 weken vooraf via travelzen/elong/ctrip of de maatschappij zelf boeken (afhankelijk van wie het goedkoopste is).
Er zijn wel ticketloketten op de vliegvelden, maar dan heb je kans dat alle goedkope stoelen zijn uitverkocht. Zeker wanneer je een bepaalde vlucht op het oog hebt. Je verliest mogelijk ook tijd door te moeten wachten op een volgende. Mijn ervaring met binnenlandse vluchten is dat meeste stoelen wel bezet zijn.

Johan

Ik zou vooral een dagje extra Chengdu ipv Yangshuo inruilen!

Shanghai vind ik een wat saaie grote stad en raad je aan om vandaaruit Suzhou te bezoeken. Dat kan met een dagtrip, maar je zou er ook kunnen blijven overnachten.

Ik boek mijn vluchten meestal 2 - 3 dagen van te voren bij een boekingskantoortje in China zelf. Dit omdat ik wat minder gepland reis om al twee weken van te voren een ticket te kunnen bestellen. Met 2 -3 dagen van te voren heb ik nog steeds vaak kortingspercentages van 50% (soms zelfs 60%). Het verbaasde me dan ook dat vrijwel iedere vlucht toch nog vol zit, zoals Johan ook al schrijft.

Hugo.

Dankjewel voor jullie reacties!

Wellicht willen we wat langer in Pingyao blijven voor de Mian Mountains. Heeft hier iemand ervaring mee?

Tevens lees ik op meerdere plaatsen dat er erg moeilijk is om aan treinkaartjes te komen. Klopt dit? Als wij bijvoorbeeld twee dagen in Pingyao blijven, is het dan mogelijk om nog een kaartje te krijgen naar Xi’an?

Vooral Chengdu is erg leuk en daar zou ik echt langer blijven! Xian vond ik niet super interessant en ik neem aan dat die ene dag die je daar gepland hebt voor het leger is?

Ik vond Shanghai niet echt leuk, omdat het te groot is… Toen ik er was was er ook nog de expo!

Verder zou ik vanuit yanshuo 1 of 2 dagen naar Guilin gaan. Guilin is net zo mooi en iets minder toeristisch.

Wij hadden ook wel problemen met treinkaartjes. Vooral de bedden zijn snel weg! Chengdu - Xian lijkt me ook nog wel te doen op een stoel, als de bedden zijn uitverkocht. Als je bij aankomst gelijk een kaartje gaat kopen zullen er nog wel kaartjes zijn denk ik, maar de kans is groot dat een bed niet meer te krijgen is. Dan moet je toch wel 4 dagen van tevoren er 1 gaan kopen.

Veel plezier!