Hallo allemaal,
We hebben een globale planning. Kan een van de china kenners aangeven of dit ‘te doen is’ of te vol?
We hebben behoorlijk wat nachttreinen is het nu handig om deze al van te voren te boeken of is het ter plekke
ook te doen? omdat alles zo precies gepland is is het wellicht handig om die tickets maar te hebben een zorg minder?
Zodat er meer tijd over blijft om van het mooie land te genieten.
Ik hoor graag jullie reactie, ook op 4 dagen beijing wellicht een dag minder ook goed en ergens anders langer?
Hong kong 10-11-12 augustus
Hong Kong > Yangshuo 13 augustus
Yangshuo 13 -14-15 augustus
Yangshuo- Ping an 16 -17 augustus
Guilin > Chengdu 18 augustus Euro 140,= (09.10-10.40) vlucht
Chengdu 19 augustus (panda’s)
Chengdu >Langzhou > xiahe 20 augustus (06.55 -08.10 aankomst langzhou Euro 101,=)
(bus langzhou xiahe is 6 uur)
Xiahe 21-22 augustus
Xiahe > Langzhou> Xian 23 augustus (nachttrrein vertrek 2140 uur aankomst xian 07.02)
Xian 24 augustus
Xian Pingyao 24 augustus (22.22 uur nachttrein aankomst 25 aug. pingyao 07.37)
Ping Yao 25 augustus
Ping Yao Beijing 26 augustus (22.42 vertrek nachttrein 06.01 aankomst beijijgn)
Beijing 27-28-29-30 augustus
Persoonlijk zou ik Beijing 1 dag minder doen en 1 dag meer Chengdu dus 2 dagen Chengdu. Die dag kan je o.a naar Leshan ( 1 uur met bus) voor het grote Boedhabeeld. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=159337
Over de vliegreizen. Guilin – Chengdu ( 18 aug). 140 euro . Ik dacht eerst : 2 personen! , maar is per persoon?
Kijk even op de websites van Ctrip of Elongnet.
Die hebben goedkopere vluchten Guilin – Chengdu ( 18 aug).ongeveer RMB 980 Chengdu – Lanzhou (20 aug) RMB 750. Excl. Tax RMB 110 enz. Ze zijn erg betrouwbaar.
Hoi brian,
Dank, we hebben het aangepast. Een dag in xian en de dag erna s avonds weg. Dan pingyao en tot slot 3 dgn Beijing.
De tickets zijn echt zo duur, helaas wrschlijk door te laat boeken…
Hoop dat de trein tickets te koop zijn anders hebben we een probleem.
Gert,
Liek
Leshan is bijna 2 uur met de bus en dan nog overstappen op lokale bus naar de boeddha. Dus je bent zeker 2,5 uur onderweg. Desalniettemin zeker de moeite waard!!!
Voor Leshan zou ik aanraden om dat met een tour te doen via het hostel waar je zit. Chengdu heeft zeer goede hostels, zo’n beetje de beste van China. Privekamers circa 120 rmb. Zo’n tour kun je je voor inschrijven. Hoe meer, des te goedkoper. Bij voorbeeld een busje met 8 passagiers en een chauffeur. Is altijd wel interesse voor.
Het is niet Langzhou maar Lanzhou. Ik heb vorig jaar Gansu province bezocht (mijn achtste keer China). Het vliegveld ligt een stuk te noorden van de stad. De shuttelbus (30 rmb) is via goede autosnelwegen in ongeveer een uur in het centrum van de stad. Stap uit zodra je op het treinstation afrijdt. Volgens mij is dat de laatste stop, tegenover de universiteit. Bussen naar Xiahe vertrekken vanaf het zuid-busstation, neem een taxi om daar te komen voor circa 16 rmb vanaf het centrum. Er gaat een rechtstreekse bus om 8:30 naar Xiahe, die haal je niet meer, maar na de lunch gaan er ook nog 1 of 2 rechtstreeks, anders moet je overstappen in Linxia. Rechtstreekse bus duurde bij mij exact 3 uur.
Let op dat Xiahe op ongeveer 3000m ligt, dus je zult aan de hoogte moeten wennen. Een dagje extra is dan geen overbodige luxe. Bovendien is Xiahe en het Labrang klooster 1 van de mooiste plekken in China. Over bustijden van Xiahe naar Lanzhou moet je even bij je hotel navragen. Ik had een vroege bus, maar je kunt wel wat extra tijd in Xiahe gebruiken. Lanzhou vond ik niet zo bijzonder, of het moet de levendigheid rond het treinstation zijn en de moslim-minderheden.
Ja maar helaas regen dus iets minder.
Hier nog een vraag ben op zoek naar twee treintickets lanzhou xian. Aangevraagd bij hotel krijg niet
Concreet bericht dat dit lukt. Is dit normaal en zijn de treinen vol vanuit lanzhou nu China ook
Vakantie heeft?
Als we die niet hebben hebben we een probleem…