Wij vertrekken 20 juli voor een 17tal dagen richting China.
We vliegen op Peking en komen terug via Hong Kong.
We hadden graag Peking, Shanghai, Makau en Hong Kong gezien.
Nu heb ik wel wat schrik dat dit misschien iets teveel steden zal zijn. Wat is er nog een aanrader qua natuur wat we zouden kunnen opnemen in ons reisplan?
We zijn reeds in Thailand, Vietnam etc geweest en hebben reeds heel wat karstgebergten, minderheidsgroepen etc gezien.
Graag zouden we eens iets anders doen.
Tips?
Is het bv de moeite om naar Chengdu te reizen om de panda’s te gaan zien?
We zijn van plan met de kogeltrein van Peking naar Shanghai te gaan. Die zou tegen dan klaar zijn hebben we vernomen. Daarna zullen we waarschijnlijk vliegen. Hoe boeken we best de tickets? Kunnen we dit best van thuis uit doen?
Ik heb vorig jaar zomer de route zuid west china gedaan. Dan zie je wel wat meer natuur althans de plattelandsdorpjes en tibetaanse dorpjes maar daar moet je wat meer tijd voor nemen. Ik heb er een maand de tijd voor genomen.
Als je van stad naar stad reist is het moeilijk om echt de minder toeristen gebieden op te zoeken. Chengdu is echter een erg leuke stad en je hebt de mogelijkheid om naar emei shan (mountain) te gaan. Erg toeristisch en duur maar erg mooi en ook de panda’s zijn de moeite waard.
Maar het is natuurlijk allemaal afwegen omdat je maar 17 dagen hebt.
Plaatselijke vluchten kan je gewoon een paar weken van tevoren boeken. Geen enkel probleem. Kijk ff op Elong.com of ctrip.com
De nachttrein lijkt me ook een mooie optie van Shanghai naar Hong Kong: Train travel in China | A beginner's guide | How to buy tickets Hardsleeper en softsleeper slapen nagenoeg even hard, softsleeper biedt iets meer ruimte dan de hardsleeper. Tickets kun je een paar dagen van te voren kopen bij het treinstation. Mocht het zover komen: op de borden en trein zelf staat Jiulong (ipv Hong Kong), dus niet schrikken.
tickets kan je redelijk makkelijk in een plaatselijk reisburo boeken of via internet en je hoeft niet erg lang van te voren te boeken. De prijzen zijn redelijk goedkoop.
Ikzelf ben een aantal keren op het tropisch eiland Hainan (Sanya) geweest.
kijk eens op www.flying86.com
Als je via China naar Hongkong gaat en weer terug naar China heb je waarschijnlijk een dubbel entry nodig.Even navragen.
Veel plezier daar.