Wanhopig :)

Hallo,
Ik ben Max een 21 jarige jongen uit Antwerpen.
Ik ben aan het werk maar begin nu te beseffen dat dit niets voor mij is en dat ik dringend de wijde wereld in wil trekken. Ook al wordt dit niets dan heb ik het zoiezo toch geprobeerd en zal ik hier nooit spijt van hebben. Ik ben van plan om ontslag te nemen, wat geld te verdienen in de horeca en dan te vertrekken. Ik heb alleen helemaal geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ten eerste financieel, ten tweede hoe en waar kan ik het best naartoe vertrekken? Kan iemand me tips geven en me op weg helpen?

Thanks.

Hoi Max,
Welkom op wereldwijzer,
Is het wel een goed idee om in tijden van crisis je werk in de steek te laten?
Als je eventueel je kan verbeteren ergens anders,dan zou ik zeggen doen.
Nu denk er nog eens rustig over na,en neem geen wilde beslissingen waar je later spijt zult van krijgen.(dat is mijn eerlijke mening)
Wat betreft naar toe reizen,tsja?Zou zeggen in Europa goedkope landen oa:Turkije,Spanje,Italie.
Buiten Europa namelijk in Azie kan je goedkoop reizen in de landen,Laos,Thailand en Cambodja.
In deze landen heb je al logement voor 3euro’s om te overnachten,alsook bussen en treinen betaal je maar een paar euro’s voor verre afstanden.
Nou Max,suc6 nog in al wat je nog gaat doen in de toekomst.
groet:georgessiam.:chin:

1 like

Ja Max, wat is verstandig, je hart volgen of niet?
Natuurlijk; gooi niet iets weg wat zo de moeite waard is dat je daar spijt van krijgt, maar hoeveel spijt heb je als je straks de stap niet gezet hebt.

Ik zou het wél doen, en wel gaan, ik heb het pas op mijn 49ste gedaan en nog nooit een moment spijt gehad.
Jij bent nog jong en kunt letterlijk nog alle kanten op! Je weet niet hoe je “er bij zit” als je wacht.

Hoe moet je het aanpakken?
Internet is geweldig, misschien krijg je hier nog leuke tips, verder verschillende landen die aantrekken intypen en kijken of er mogelijkheden voor je zijn. Er zijn landen waar je met een jongerenvisum aan het werk kan (Bijvoorbeeld Australie) in veel landen mag je namelijk niet werken, dat is illegaal (veel mensen doen het wel, maar toch goed om te te weten).
Er zijn in dit seizoen ook wintersport bestemmingen waar personeel gevraagd wordt voor hulp in hotels of op de skipistes en natuurlijk heel veel vrijwilligers werk, maar daar is ook een apart forum van: http://www.wereldwijzer.nl/forum/vrijwilligerswerk-forum

Wil je ver weg, wil je warm/koud weer, wat voor soort werk wil je en kan je?
Probeer wat mogelijkheden voor jezelf te bedenken en een soort keuze te maken.

succes!
Sandra

hey max,

ik zou zeggen waarom niet,maar waarom probeer je niet om nog loopbaanonderbreking te krijgen(als het nog gaat tenminste),zo kun je toch nog terug naar je werk.Ik heb dat gevoel altijd al gehad dat het huisje tuintje kindje methode niet bij mij werkt en ik de wijde wereld wil verkennen ipv heel mijn leven te werken en 1 maal per jaar een zonnige bestemming kiezen en aan het zwembad liggen.
Financieel is een andere zaak alhoewel probeer eens deze website ww.couchsurfing.org dit is een website waar je mensen over de hele wereld kunt ontmoeten en die eventueel hun zetel of bed ter beschikking stellen geheel gratis.Dus op dat gebied ben je al redelijk wat geld bespaard,let wel dit zijn mensen die dit doen uit vriendelijkheid dus probeer dan ook zoveel mogelijk met deze mensen te praten en wat te vertellen over je eigen leven enzo dat het niet lijkt dat je op hotel bent begrijp je?
Waarom zou je ook eens niet uitkijken naar vrijwilligersprojecten er zijn er genoeg die voor werk in ruil onderdak en eten geven,zo kom je in contact met het echte leven en heb je weer geld bespaard.
Het enige wat het meeste zal kosten is de vlieger.

Denk er eens goed over na,ik heb dat ook gedaan en volgend jaar ben ik weg voor 1 jaar de wijde wereld in.

groetjes

Mag ik vragen waarom je eerst je werk op wil zeggen, dan ergens anders gaan werken en dan pas weggaan? Verwacht je in de horeca meer te verdienen dan je nu doet? Anders zou ik zorgen dat je met je huidige baan geld spaart en dan pas op te zeggen.

1. Bepaal waar je heen wilt
  2. Hoe lang je wilt wegblijven
  3. Stel een budget op
  4. Sparen
  5. Vertrekken
1 like

Omdat mijn job die ik trouwens vorige week heb opgezegd heb, niet meer te houden was voor mij…