wilde dit jaar een visum aanvragen maar helaas, ze zijn op:(
Weet iemand wanneer je weer een visum kan aanvragen voor de nieuwe ronde 2012?
En nog iets, voor de Verklaring van goed gedrag heb ik de ambassade iets van 2,5 maand geleden gemaild of ze konden bevestigen dat deze verklaring nodig is voor de aanvraag van visum. Moest van de gemeente. Maar nog niks gehoord. Iemand hier ervaringen mee?
Welkom op het Canadaforum. Ik denk dat het veel gaat schelen als je jezelf meer gaat inlezen. Dan had je gelezen dat je het VOG-formulier naar Berlijn had moeten sturen voor ondertekening, niet simpel vragen om een bevestiging. Als je iets verder in dit forum had gekeken, dan had je ongetwijfeld een topic gevonden (op dit moment bovenaan de lijst) met 17 pagina’s ervaringen met en informatie over het Working Holiday Program: wanneer de nieuwe rondes starten, een sluiproute voor de VOG-aanvraag, zodat je niet eerst het formulier naar Berlijn hoeft te sturen, en waarschijnlijk antwoord op al je andere mogelijke vragen. Ook biedt het topic Informatie over wonen en werken in Canada (lees dit eerst!) antwoord op de vraag wanneer de inschrijvingen voor 2012 openen: “Inschrijvingen openen meestal in november en in maart/april zetten ze meestal op de site dat ze op zijn.”
Uiteraard heb ik eerst alle berichten in dit forum gelezen.
Aangezien mijn eigen gemeente mij aanraadde om het VoG formulier niet op te sturen maar te vragen om een bevestiging dat de verklaring nodig is voor het visum, ben ik daar mee aan de slag gegaan.
Over de nieuwe aanvraag; ging al uit van ergens einde van het jaar, maar je weet maar nooit hoe het dit jaar is, vandaar die vraag.
wel even rekening mee houden dat officiele documenten niet ouder dan een half jaar mogen zijn.
ik denk niet dat ze daar moeilijk over gaan doen, maar de kans zit er natuurlijk wel in.
jurjen heeft een mooi bestand opgemaakt voor de aanvraag van de VOG.
(ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien of nodig gehad)
maar probeer het rond eind augustus begin september aan te vragen.
heb alles klaar liggen begin november, en wacht met de betaling en het insturen op het moment dat op de website van de canadese ambassade in berlijn staat dat ze weer in ontvangst worden genomen.
(elke dag ff checken vanaf halverwege november)
en als het goed gaat heb je voor kerst je antwoord binnen.